کلاهبرداری ۱.۷ میلیارد دلاری از حساب های بانکی در آمریکا/ ۱۳ میلیارد دلار نجات یافت

تحقیق بنیاد بانکداران آمریکایی نشان داد:

براساس تحقیق بنیاد بانکداران آمریکایی بانکها از کلاهبرداری حسابهای بانکی 1و7 میلیارد دلار خسارت دیده اند.بانکها به وسیله روشهای پیشگیرانه 7 میلیارد دلار از خسارت کلاهبرداری چک، 5 میلیارد دلاراز کلاهبرداری کارت نقدی و یک میلیارد دلار از اشکال دیگر کلاهبرداری از جمله کلاهبرداری آنلاین و غیره کاستند./پیش از این نیز بانک جی مرگان از ز هک شدن 465 هزار کارت پیش پرداخته خود خبر داده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،براساس تحقیق بنیاد بانکداران آمریکایی بانکها از کلاهبرداری حسابهای بانکی 7/1 میلیارد دلار خسارت دیده اند.

طبق تحقیق  مارس تا جولای 2013، از 145 بانک و با دارایی کل 2.6 هزار میلیارد دلار، 943 میلیون دلار(54 درصد از کل میزان کلاهبرداری شده) از کارتهای نقدی دزدیده شده است.

 ممکن بود این خسارت بدتر باشد اما اقدامات پیشگیرانه بانکها  در کل حدود 13 میلیارد دلار از ضررهای احتمالی را کاست.

بانکها به وسیله این روشها  7 میلیارد دلار از  خسارت کلاهبرداری چک، 5 میلیارد دلاراز کلاهبرداری کارت نقدی و یک میلیارد دلار از اشکال دیگر کلاهبرداری  از جمله کلاهبرداری آنلاین و غیره کاستند.

داگ جانسون نایب رییس  بخش سیاست گذار مدیریت خطر در ABA می گوید: اقدامات  بانک و هوشیاری مشتریان بسیاری از تلاشهای مجرمانه را متوقف کرد.

منبع:

http://www.americanbanker.com

 

هک کارت‌ها 465 هزار مشتری بانک جی پی مورگان

همچنین اخیرا بانک JPMorgan Chase & Co ارائه دهنده انواع خدمات مالی و اعتباری در حوزه بانکداری، بیمه و … از هک شدن 465 هزار کارت پرداخت مالی خود خبر داد.

رویترز نوشت:، این کارت‌های پیش پرداختیه که توسط بانک مذکور صادر شده حاوی اطلاعات شخصی افراد هستند و ممکن است هکرها امکان یابند از این طریق وارد حساب‌های بانکی آنلاین کاربران شوند.

کلاهبرداران اینترنتی با هجوم به شبکه رایانه‌ای بانک جی پی مورگان در ماه جولای موفق به سرقت اطلاعات مورد نظر خود شده‌اند. این کارت‌ها برای استفاده شرکت‌های خصوصی و همین طور برخی موسسات دولتی صادر شده بودند و از آنها برای پرداخت حقوق و مزایای مختلف شغلی استفاده می‌شد.

عامل اصلی موفقیت هکرها نفوذ به وب سرورهای سایت www.ucard.chase.com در اواسط ماه سپتامبر بوده است. این مساله در همان زمان کشف شده و همکاری بانک با مقامات پلیس برای برطرف کردن مشکل ادامه دارد. هنوز جزییات فنی این حمله و همین طور حجم اطلاعات مسروقه مشخص نشده است.

افرادی که اطلاعاتشان از این طریق هک شده دو درصد از 25 میلیون صاحبان کارت‌های مختلف بانکی در این بانک را شامل می‌شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄  17  =