زیباترین بازی‌ ۱۷، ۱۸ سال اخیر پرسپولیس از نظر کریم باقری

فکر کنم یکی از زیباترین بازی‌های 17، 18 سال اخیر پرسپولیس همین بازی با مس بود. دلیل آن هم یک بازی کم‌اشتباه سرشار از انگیزه و شوق پیروزی از سوی بچه‌ها بود که لازمه تیم بزرگی مثل پرسپولیس است. خیلی وقت بود در کرمان نبرده بودیم و این طلسم هم شکسته شد. باید سعی کنیم همیشه همین‌طور باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرآنلاین باقری می گوید صحبت کردن درباره قهرمانی از حالا زود است.

حضور شخصیت بزرگی مثل کریم باقری روی نیمکت پرسپولیس از هر نظر می‌تواند به نفع این تیم باشد. شاید او در کلاس پیشرفته مربیگری شرکت نکرده باشد اما آن‌قدر تجربه و اعتبار دارد که به کار پرسپولیس بیاید و کمک کند که این تیم قهرمان شود. از آقاکریم راجع به مسائل مختلف سؤال کردیم:

* این روزها همه جا صحبت از بازی زیبای پرسپولیس در کرمان و پیروزی 6 بر صفر تیم‌تان مقابل مس کرمان است!

فکر کنم یکی از زیباترین بازی‌های 17، 18 سال اخیر پرسپولیس همین بازی با مس بود. دلیل آن هم یک بازی کم‌اشتباه سرشار از انگیزه و شوق پیروزی از سوی بچه‌ها بود که لازمه تیم بزرگی مثل پرسپولیس است. خیلی وقت بود در کرمان نبرده بودیم و این طلسم هم شکسته شد. باید سعی کنیم همیشه همین‌طور باشیم.

* این برد و این عملکرد سرخپوشان باعث شد خیلی‌ها تیم شما را شانس اول قهرمانی بدانند، خودتان هم این عقیده را دارید؟

صحبت در مورد قهرمانی خیلی زود است. مسلماً ما این هدف را داریم و نیم‌فصل اول هم توانستیم در صدر جدول قرار بگیریم. طبیعی است که همه اعضای تیم دوست دارند قهرمان شویم اما این کافی نیست بلکه برای قهرمان شدن باید تلاش کرد و خواسته‌های کادرفنی نیز از سوی بازیکنان اجرا شود.

* پرسپولیس برای قهرمان شدن چه کمبودهایی دارد؟

برای اینکه قهرمان شویم فقط لازم نیست همه چیز داشته باشیم بلکه باید در تمام بازی‌ها برای پیروزی تلاش کنیم و با تمام قدرت ظاهر شویم. اگر با هر شرایط سختی کنار بیاییم و در کنار تمرینات خوب و تلاش روزافزون بچه‌ها تا روز آخر کم‌اشتباه باشیم صددرصد قهرمان خواهیم شد. در واقع همه چیز به خودمان بستگی دارد.

* به نظر شما بازیکنان پرسپولیس در هر  بازی انگیزه لازم را برای پیروزی دارند؟

من همیشه به بازیکنان می‌گویم که تمام تلاش خود را انجام دهند تا مسافر جام جهانی شوند. الان ما در اکثر پست‌ها بازیکن خوب داریم و اگر بچه‌ها در هر مسابقه بهترین عملکرد را داشته باشند شانس ملی‌پوش شدن را خواهند داشت.

* ولی می‌گویند کروش لیست خود را برای جام جهانی بسته است!

من اصلاً این نظر را قبول ندارم. مسلماً کروش دنبال این است که آماده‌ترین نفرات را به همراه تیم‌ ملی به جام جهانی ببرد و الان 5، 6 ماه تا شروع جام جهانی باقی مانده و نمی‌شود گفت کروش تیمش را انتخاب کرده، شاید او خیالش از بعضی پست‌ها راحت باشد اما حتماً در چند پست دنبال آماده‌ترین بازیکن می‌گردد. اکثر نفرات پرسپولیس این شانس را دارند در صورت تداوم در درخشش در بازی‌های آینده مسافر جام جهانی شوند.

* پرسپولیس چند بازیکن جوان خوب دارد که تجربه نشان داده استعداد رفتن به حاشیه را دارند، برای کنترل آنها چه راهکاری اندیشیده‌اید؟

شخصاً معتقدم بازیکنان جوان به نوعی همیشه در معرض حاشیه قرار دارند و جوان‌های تیم ما هم در مقاطعی اسیر حاشیه شده‌اند. خیلی مواقع پیش آمده که با بازیکنان جوان تیم راجع به این مسئله صحبت کرده‌ام. همیشه به آنها می‌گویم که حواس خود را جمع کنند، درست است که جوان و پر از هیجان و انرژی هستند اما باید مثل یک ورزشکار حرفه‌ای عمل کرده و خود را کنترل کنند. مسلماً اگر جوان‌ها خودشان را کنترل کنند هم به نفع خودشان و هم به نفع تیم است چراکه با این‌ عملکرد آینده درخشان‌تری خواهند داشت.

* به نظر می‌آید کریم باقری به مربیگری علاقه‌مند شده است!

فعلاً تصمیمی برای ماندن در این شغل نگرفته‌ام. قبل از هر چیز باید تجربه‌ام بیشتر شود و دوره‌های مختلف کلاس مربیگری را ببینم تا هر جا که کار می‌کنم مفیدتر واقع شوم. فعلاً در اول راه قرار دارم و اگر قرار باشد این راه را ادامه دهم حتماً در کلاس‌های پیشرفته شرکت خواهم کرد.

* شخصیت بزرگی مثل کریم باقری حتماً می‌تواند در امر مربیگری هم موفق باشد، قبول دارید؟

دلیل نمی‌شود هر فوتبالیستی حتی در سطح بالایی هم که بوده باشد مربی موفقی شود. اگر من واقعاً بخواهم مربی خوبی شوم باید در کلاس‌های مختلف شرکت کنم و مراحل مربیگری را پله‌پله و در تیم‌های مختلف طی کنم.

* اما مربی‌ای مثل گواردیولا از تیم «ب» بارسلونا آغاز به کار کرد و بعد از تقریباً دو سال سرمربی تیم اصلی شد، شما در همین پرسپولیس رشد کردید و می‌توانید در امر مربیگری هم با این تیم موفق باشید!

امثال گواردیولا در فوتبال دنیا استثنا هستند. ضمن اینکه معتقدم گواردیولا در بهترین شرایط بارسلونا شکوفا شد و البته کارش را نیز خیلی خوب پیش برد. مربیانی مثل او در فوتبال دنیا انگشت‌شمار هستند و لازمه مربی خوب بودن برخوردار بودن از علم روز مربیگری است.

* مسلماً خیلی از هواداران پرسپولیس دوست دارند روزی کریم باقری سرمربی تیم‌ محبوبشان بشود!

شما لطف دارید. گفتم که قبل از هر چیز باید تصمیم بگیرم که آیا قصد ادامه کار در شغل مربیگری را دارم یا نه. شرایط امسال پرسپولیس مرا مجاب کرد که کنار تیم باشم و شاید سال بعد نباشم. هنوز تصمیم قطعی خود را در این زمینه نگرفته‌ام. چنانچه در پرسپولیس ماندنی شدم حتماً در کلاس  Bو A مربیگری شرکت خواهم کرد تا همان‌طور که گفتم برای تیم مؤثرتر باشم.

* سؤال آخر اینکه چه تیمی را رقیب سرسخت پرسپولیس برای قهرمانی می‌دانید؟

هر 6 تیم بالای جدول شانس قهرمانی دارند و امتیازات به قدری نزدیک است که یک تساوی هم چند پله تیم را پایین خواهد آورد اما حرف من این است که همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس انگیزه متفاوتی دارند و هر مسابقه ما می‌تواند سرنوشت قهرمانی‌مان را تعیین کند. طرفداران از ما جام می‌خواهند و این حق آنهاست. ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم و اگر قدر فرصت‌ها را بدانیم و به تلاش‌مان ادامه بدهیم حتماً به هدف‌مان خواهیم رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =