اعلام آمادگی آلمان برای ساماندهی زباله‌های شهری ایران

سرمایه گذاران آلمانی برای ساماندهی معضل زباله های شهری در ایران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا، یک سرمایه گذار آلمانی روز سه شنبه در یک نشست خبری در تهران اظهارداشت: مسوولان ایران برای ساماندهی زباله ها اقدامات زیادی انجام داده اند اما این مبحث تلاش های بیشتری لازم دارد.

« ارتان بایار» عضو هیات مدیره شرکت مان اسمان آلمان که اخیرا از برخی نقاط کشور در ارتباط با موضوع زباله ها بازدید کرده است برای نمونه به زباله هایی که در کهریزک دفن می شوند، اشاره کرد و افزود : هر چند مسوولان در این منطقه زحمات زیادی کشیده اند اما یکی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد این است که زباله ها در محفظه هایی دفن می شود که کف آن محفظه ها را یک صفحه بتنی پوشانده است.

وی در ادامه گفت: شیرابه زباله ها به رغم بتنی بودن محفظه ها، از آن عبور می کند و وارد آب و خاک می شود.

وی خطر شیرابه های زباله را به بمبی تشبیه کرد که حداکثر تا 10 سال دیگر اثرات تخریبی خود را در محیط زیست به وی‍ژه در آب های زیر زمینی نشان می دهد.

وی به فناوری امحا و سوزاندن زباله ها در کشور آلمان اشاره کرد که با کمک این فناوری می توان هم از گاز ناشی از سوزاندن زباله ها، انرژی برق تولید کرد و هم این که از خاکستر ناشی از آن در مصارفی چون ساخت سرامیک و آسفالت استفاده کرد.

بایار افزود : در زمان حاضر کشورهایی چون هلند، سوییس و ترکیه با فناوری آلمانی اقدام به سوزاندن زباله می کنند.

وی در خصوص مزایای این فناوری گفت : زباله هایی که سوزانده می شود نیازی به انبار شدن قبل از سوزانده شدن ندارند چون بلافاصله وارد سامانه هوشمندی می شوند که در وهله نخست این سامانه زباله ها تفکیک شده و سپس سوزانده می شوند.

** ایران آینده خوبی دارد

«شاف اشتین »مدیر عامل هلدینگ مان اسمان که برای نخستین بار است که به ایران سفر کرده است نیز گفت: ایران آینده خوبی داشته و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در صنعت در ایران وجود دارد.

وی گفت: هر چند ایران در تحریم است اما هر گاه سیاست نتواند کاری کند این اقتصاد است که زمینه روابط را مهیا می کند.

وی اظهار داشت : روابط ایران و آلمان از نظر تاریخی رابطه ای حسنه بوده و است و آلمانی ها خود را از ایران جدا نمی دانند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =