۶ نشانه استرس و روش‌های درمان آن

بدن انسان می تواند با انواع شرایط سخت و دشوار کنار بیاید و به آن عادت کند. اما، استرس نوعی بیماری است که علاوه بر روح، به جسم انسان نیز آسیب های بسیاری وارد می کند. هورمون استرس، کورتیزول نام دارد که افزایش ترشح آن روح و جسم انسان را نابود می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بدن انسان می تواند با انواع شرایط سخت و دشوار کنار بیاید و به آن عادت کند. اما، استرس نوعی بیماری است که علاوه بر روح، به جسم انسان نیز آسیب های بسیاری وارد می کند. هورمون استرس، کورتیزول نام دارد که افزایش ترشح آن روح و جسم انسان را نابود می کند. استرس بر مو، پوست و ناخن تاثیر منفی بسیاری دارد. ما 6 نشانه از این بیماری را نام برده و روش درمان آن را نوشته ایم.  

مشکلات مو

ریزش مو

چرا این اتفاق روی می دهد: داشتن موهای خوش حالت و پر برای هر انسانی مهم است. مو تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارد. اما رشد مو به سلامت بدن و سلامت روح وابستگی مستقیم دارد. یعنی وقتی فردی در استرس های شدید و دایمی زندگی کند، ممکن است با مشکل ریزش مو مواجه شود. 

درمان: اگر بیش از یکصد تار مو در روز از دست می دهید – به طور مثال، حدود 300 تار موی شما می ریزد – باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اگر ریزش مو در نتیجه تغذیه نادرست حاصل از استرس باشد احتمالا پزشک برای شما ویتامین های B12، زینک، آهن یا پروتئین فریتین تجویز می کند که باعث رشد مو می شوند.

در کنار کم کردن میزان استرس های خود و مصرف این ویتامین ها و استفاده از شامپوهای متناسب می توانید در عرض 6 تا 10 ماه حجم موهای خود را به حالت طبیعی و نرمال بازگردانید.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/9/27/231637_742.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  87  =