شرط ورود شخص روحانی به پرونده پارازیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به کاربران در شبکه های اجتماعی گفت: اگر ارسال پارازیت بر روی ماهواره ها، سلامت مردم را تهدید کند، رییس جمهوری شخصا در این موضوع ورود خواهند کرد و به اطلاع مردم خواهند رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا برخی از متخصصان ارسال پارازیت ها را برای مردم بویژه برای زنان باردار مضر می دانند که می گویند که ارسال این امواج بر سلامتی آنان تاثیر می گذارد، اما در مقابل، عده ای دیگر از متخصصان می گویند اثرات تهدیدزا بودن تشعشعات ناشی از ارسال پارازیت را اثبات شده نمی دانند.

به همین خاطر کمیته ای در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است تا اثرات ناشی از ارسال پارازیت را دقیق و شفاف مورد بررسی قرار دهد. این کمیته قصد دارد تا تشعشعات ارسال پارازیت را در ساعات مختلف شب و روز اندازه گیری کند.

اعضای این کمیته را نمایندگانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رییس سازمان انرژی اتمی ایران تشکیل می دهند.

پیش از این معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در باره پارازیت ها تصریح کرد:

امواج یکی از دغدغه های مهم محیط زیست است که همان طور در شورای شهر هم پیگیر بودیم، تولیدکنندگان امواج، همه آنتن ها با هر کاربری باید در قالب ضوابط و استانداردها فعالیت کنند.

هر دستگاهی که موجی می فرستد، اگر ضوابط را رعایت کند، از نظر سازمان حفاظت محیط زیست اشکالی ندارد، ولی دستگاه هایی که دارند فرای قانون عمل می کنند و استاندارد های را رعایت نمی کنند می خواهد آنتن های تلفن همراه باشد، می خواهد مربوط به پارازیت ماهواره ها یا بی سیم سیستم بانکی باشد، از هر جنسی باشد موجی که دارد فرستاده می شود باید در چارچوب ضوابط و استاندارد دقیق باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  3