مرد پشت پرده مذاکرات آمریکا و ایران +عکس

عصر ایران: خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت جیک سالیوان دیپلمات 37 ساله آمریکایی و مشاور امنیتی جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا، مرد پشت صحنه گفت و گوهای محرمانه یک سال گذشته بین آمریکا و ایران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سالیوان که نخست در سال 2008  در کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون فعالیت داشت و پس از پیروزی اوباما بر کلینتون در رقابت های درون حزبی به کمپین اوباما راه یافت، پس از انتخاب کلینتون به سمت وزارت خارجه همراه وی به آنجا رفت.

آسوشیتد پرس می نویسد" تابستان سال گذشته در حالی که جیک سالیوان همراه هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا در پاریس توقف کوتاهی کرد، بی سر و صدا ناپدید شد و چندین روز بعد سرو کله اش پیدا شد و در مغلوستان به هیلاری پیوست. سالیوان در آن چند روز با هوایپما به عمان رفته بود تا با هیات ایرانی ملاقات کند.

آسوشیتدپرس می نویسد یکی از مهمترین ویژگی های سالیون توانایی ناپدید شدن و ظاهر شدن بدون اینکه توجه کسی جلب شود، بود؛ به طوری که  تنها تعداد بسیار کمی از مذاکرات محرمانه با  ایران خبر داشتند و او حتی این مساله را از بسیاری از نزدیکانش مخفی نگه داشته بود.
 

height=228
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  24