پیش‌بینی طلا در سال ۲۰۱۴

ازار جهانی طلا در حالی سال 2013 را به پایان می‌برد که آمارها نشان از عملکرد بد بازار در این سال دارد. تحلیلگران معتقدند: اقدام فدرال رزرو در تعدیل سیاست‌های فوق انبساطی احتمالا منجر به تضعیف قیمت طلا در روزهای باقیمانده از سال 2013 و همچنین سال2014‌خواهد شد. بر این اساس، احتمال دارد با توجه به تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، بازار طلا در سال 2014 نیز عملکرد مناسبی از خود بروز ندهد. برخی موسسه‌های تحقیقاتی از میانگین قیمتی 1220 دلاری برای طلا در سال جدید میلادی خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد قیمت هر اونس طلای جهانی در واکنش به آمار منتشر شده در خصوص فروش مسکن آمریکا، در آخرین ساعات کاری روز سه‌شنبه قدری بالا رفت و افزایش جزیی قیمت انواع سکه را موجب شد. نرخ دلار آمریکا، ارزهای اروپایی، دلار استرالیا و دلار کانادا نیز دیروز در بازار داخلی افزایش یافت. صرافان برای افزایش قیمت‌ها علت خاصی قایل نیستند و آن را صرفا با مساله عرضه و تقاضا مرتبط می‌دانند.
افزایش قیمت طلا 

قیمت هر اونس طلای جهانی دیروز صبح مقداری تقویت شد. افزایش هر چند محدود قیمت طلا، در حالی که این فلز گرانبها در شرایط بحرانی، مسیر نزول قیمتی را می‌پیمود، توجه فعالان اقتصادی را به خود جلب کرد. کارشناسان معتقدند علت عمده تقویت فلز زرد رنگ، که از آخرین ساعت کاری روز سه‌شنبه شروع شده بود، آمارهای منتشر شده در خصوص افت فروش مسکن در آمریکا است. به گزارش «کیتکو نیوز» وزارت بازرگانی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، میزان فروش مسکن در بازار ایالات متحده طی ماه نوامبر، نسبت به اکتبر، با کاهش 1/2 درصدی روبه‌رو شده و به نرخ سالانه 464 هزار واحد مسکونی رسیده است. این رقم در ماه اکتبر 6/17 درصد افزایش یافته و به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسیده بود. میانگین قیمت مسکن در آمریکا در ماه نوامبر به 270 هزار و 900دلار رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/10 درصد رشد داشته است. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  12