هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری‌های پیامکی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی‌استان گلستان در خصوص کلاهبرداری‌های پیامکی گفت: پیامک‌های دروغین ترفندی برای دسترسی به حساب‌های بانکی شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس پلیس فتا گلستان اظهار داشت: تعدادی از افراد سودجو با ارسال پیامک به تلفن همراه شهروندان با اعلام برنده شدن آنها در طرح‌ها و مسابقات مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند.

این مقام انتظامی‌تصریح کرد: کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های جایزه دار دروغین و بکارگیری روش‌های متقلبانه به شماره حساب و رمز بانکی شهروندان دسترسی پیدا نموده و به حساب بانکی آنان دستبرد می‌زنند.

وی در ادامه گفت: کلاهبردان برای رسیدن به مقصود خود با ارسال پیامکی جهت واریز مبلغ جایزه با اغفال و تطمیع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباری با تمامی‌ مشخصات مربوطه را از طعمه خود می‌نمایند.

وی شیوه دیگر این نوع کلاهبرداری را اعلام برنده شدن در قرعه کشی‌ها دانست و افزود: برخی مجرمان نیز با ارسال پیامک و اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی طعمه‌های خود را پای دستگاه عابر بانک می‌کشانند و بدین ترتیب با انتخاب منوی انگلیسی توسط قربانیان به حساب بانکی آنها دستبرد می‌زنند.

رئیس پلیس فتا گلستان در پایان توصیه‌هایی را به شرح ذیل برای کاهش وقوع اینگونه جرایم به شهروندان ارائه نمود:
– هرگز مشخصات کامل کارت اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

– اطلاع داشته باشید جهت واریز و انتقال هر مبلغی به حساب شما به جز شماره حساب یا شماره کارت اعتباری نیاز به هیچ مشخصات دیگری نمی‌باشد.
– در حفاظت از مشخصات کامل کارت اعتباری خود نهایت دقت را داشته باشید.

-در بعضی از تماس‌ها این افراد خواستار شماره حساب و رمز دوم کارت شما برای ارسال جایزه می‌باشند، باید توجه داشت که با اعلام شماره حساب، اطلاعات شخصی و رمز دوم کارتتان، کلاهبرداران می‌توانند، موجودی حساب بانکی شما را جابجا نمایند.
-از جوابگوئی به تماس‌ها و پیامک‌های مشکوک که به بهانه برنده شدن، درخواست اطلاعات حساب بانکی را دارند اکیدا خودداری نمایید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −    =  35