شیوع چاقی در آمریکا و رونق بازار تابوتهای حجیم

فراگیر شدن چاقی و اضافه وزن بین شهروندان آمریکایی باعث شده تا ساخت تابوت های حجیم و بسیار بزرگ در این کشور، از رونق چشمگیری برخوردار شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، تابوت های سایز متوسط در آمریکا، با عرض 66 سانتیمتر ساخته می شوند اما با شیوع چاقی و اضافه وزن نزد شهروندان آمریکایی، ساخت تابوت هایی با عرض 94 سانتیمتر رونق گرفته است.

این معضل در حوزه های دیگر نیز خود را نشان می دهد. بسیاری از کمپانی های آمریکایی محصولات و خدمات خود را با سایز و اندازه های بزرگتر ارائه می دهند. در بسیاری از سالن های سینما و تئاتر، اندازه صندلی ها بزرگتر شده است. صندلی های خودروها نیز بزرگتر ساخته می شود. بعضی از خودروها حتی مجهز به دوربین های دید از عقب شده اند، چرا که بسیاری از شهروندان آمریکایی به علت چاقی مفرط نمی توانند در حالیکه پشت فرمان اتومبیل نشسته اند، برگشته و عقب خودرو را نگاه کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا گزارش می دهد در ایالات متحده از هر سه فرد بالغ، یکی از چاقی مفرط رنج می برد. این آمار برای کودکان،یک نفر از هر 6 نفر است.

چاقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در آمریکاست و با خود عوارض قلبی، سرطان و دیابت را به همراه می آورد.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که چاقی، زمانی فقط معضل کشورهای پردرآمد محسوب می شد، اما اکنون این معضل به کشورهای کم درآمد به ویژه در آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی نیز سرایت کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −    =  23