توسعه سرویس کیف پول همراه ترکسل

اپراتور ترکسل و بانک Garanti Bank ترکیه با همکاری شرکت ویزا به توسعه سرویس کیف پول همراه این اپراتور در سرتاسر ترکیه می‌پردازند. این درحالیست که کیف پول همراه ترکسل در فاز نخست تنها در استان جنوبی شانلی‌اورفا راه‌اندازی شده بود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک Akbank ترکیه هم‌اکنون با استفاده از کارت‌های بی‌تماس میکرو اس‌دی از سرویس کیف پول همراه ترکسل پشتیبانی می‌کند. بانک محلی Yapi Kredi نیز با ارائه اپلیکیشن ویژه خود به‌نام iCare برای آیفون، یکی دیگر از بانک‌هایی است که پشتیبانی خود را از کیف پول همراه ترکسل اعلام کرده است. ترکسل همچنین اوایل ماه آوریل 2013 پشتیبانی از کارت حمل و نقل Urfakart را به کیف پول همراه خود افزود تا اهالی استان شانلی‌اورفا بتوانند هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس را با تلفن همراه خود بپردازند. این نخستین بار است که مشتریان Garanti Bank می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند مجهز به NFC هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

Garanti Bank دومین بانک خصوصی بزرگ ترکیه بوده و در سراسر این کشور 12 میلیون مشتری و 936 شعبه دارد. مشتریان این بانک برای استفاده از سرویس کیف پول همراه ترکسل باید کارت اعتباری ویزا داشته و به‌وسیله آن درخواست خود را به ثبت برسانند.

نسل جدید سیم‌کارت‌های سازگار با NFC ترکسل همراه با اپلیکیشین پرداخت همراه ویزا عرضه می‌شود. به‌اعلام ترکسل، در حال حاضر 50 هزار سیم‌کارت سازگار با NFC فعال بوده و این اپراتور قصد دارد 250 هزار سیم‌کارت دیگر را نیز تا پایان سال 2014 وارد بازار ترکیه کند.

کارت‌های بی‌تماس ویزا به مشتریان Garanti Bank اجازه می‌دهد پرداخت بی‌تماس داشته باشند، اما امکان پرداخت از طریق گوشی‌های مجهز به NFC یکی از خدمات جدید این بانک برای مشتریان خود به‌حساب می‌آید. به‌گزارش ترکسل، تا پایان ماه سپتامبر گذشته حدود 78 هزار پایانه پرداخت بی‌تماس در سراسر ترکیه راه‌اندازی شده و طی یک سال گذشته 8 میلیون پرداخت بی‌تماس از طریق این پایانه‌ها صورت گرفته است.

ترکسل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از زمان راه‌اندازی اپلیکیشن کیف پول همراه خود در دو سال قبل، خدمات مالی همراه بسیاری را برای نخستین بار به کاربران عرضه کرده‌ایم. هدف ما تسهیل زندگی روزمره کاربران و افزودن امکانات نوین به سرویس کیف پول همراه ترکسل بوده که همواره درحال توسعه است».

براساس تخمین بانک جهانی، حدود 40 میلیون شهروند ترکیه از جمعیت 74 میلیون نفری این کشور در هیچ بانکی حساب ندارند. این درحالیست که بزرگ‌ترین بانک دولتی ترکیه به‌نام Turkiye Is Bankasi و بانک خصوصی Ziraat Bankasi با وجود عرضه خدمات ابتدایی بانکداری همراه، سرویس کیف پول همراه ندارند.

فاز پایلوت کیف پول همراه ترکسل در استان نیمه‌محروم شانلی‌اورفا در جنوبی‌ترین نقطه ترکیه کلید خورده و قرار است به‌زودی سرتاسر ترکیه تحت پوشش این سرویس قرار بگیرد. از حدود چهل سال پیش تاکنون احداث پروژه‌های دولتی بسیاری از جمله سدسازی، برق‌رسانی و توسعه کانال‌های آبرسانی دست‌ساز برای آبیاری مزارع در این استان آغاز شده و سرویس کیف پول همراه ترکسل یکی از جدیدترین پروژه‌های توسعه این استان محسوب می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1