ده نکته‌ جالبی که از اپل نمی‌دانید

شرکت اپل به عنوان یکی از محبوب‌ترین شرکت های جهان در میان کاربران ابزار الکترونیک،‌ و همچنین به عنوان یکی از مخفی‌کارترین شرکتهای تکنولوژی در جهان همواره کنجکاوی طرفدارانش را برای آگاهی از اسرار و زیروبم این شرکت برانگیخته‌است.

جاناتان

سفیدی را مدیون جاناتان آیو هستید

جابز با استفاده از رنگ سفید در تولید محصولات اپل کاملا مخالف بود،‌اما طراح محبوبش، جاناتان آیو او را قانع کرد تا این رنگ را وارد چرخه تولید اپل سازد. در بیوگرافی اخیر آیو، یکی از طراحان سابق اپل به نام داگ ستزگر می‌گوید جابز تنها زمانی راضی به استفاده از رنگ سفید شد که رنگی دیگر، خاکستری روشن به او پیشنهاد شد. عشق آیو به رنگ سفید به پیش از آغاز به کار او در شرکت اپل و به زمانی که در نیوکاسل دانشجو بود بازمی‌گردد.

جنون بسته بندی

وسواس جنون‌آمیز اپل نسبت به بسته‌‌بندی محصولاتش به اندازه‌ای زیاد است که این شرکت در مرکز کوپرتینو یک اتاق سری بسته‌بندی دارد که در این اتاق، متخصصان بسته‌بندی ساعت‌های متوالی را صرف باز کردن بسته‌بندی‌ها کرده و تلاش می‌کنند واکنش‌های احساسی را که حین بازکردن بسته‌ها در مشتریان ایجاد می‌شوند را بررسی و درک کنند. برای مثال یکی از اصلی‌ترین وسواس‌های این افراد، طراحی مکان و شکل نواری است که به کاربر نشان می‌دهد برچسب شفافی که به بالای جعبه آی‌پد چسبیده شده را چگونه و از کجا باید بردارند. برای انجام این‌کار طراح مجموعه‌های بی‌انتهایی از نشانه‌ها، رنگ‌ها و نوارها را ایجاد می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  56  =  57