نقش شعب در مدل کسب و کار مبتنی بر بانکداری سیار

مدیرعامل بانک آینده گفت:حرکت به سمت بانکداری سیار باعث می شود تا شعب بانکها به جای انجام عملیات بانکی بیشتر تمرکز خود را بر مذاکره، مشاوره و ارائه راه حل معطوف کنند که خدمات سطح بالا محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر جلال رسول اف،  مدیرعامل بانک آینده و چهره صاحب نام صنعت بانکداری ایران به ارائه مقاله درمورد ابعاد مختلف بانکداری سیار پرداخت.

وی با ارائه تعریفی جامع و خلاصه ازبانکداری الکترونیکی و پدیده پرداخت پیشرفته، رشد نظام بانکی کشور در این حوزه را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این رشد چشمگیر و غیرقابل انکار لازم است بدانیم مسیر حرکت بانکداری به کدام طرف است و چگونه باید خودمان را با این تغییرات هماهنگ کنیم.

وی در مورد سیر تکاملی بانکداری الکترونیکی و سیار در ایران گفت: این روند از چهار دوره اصلی شامل اتوماسیون بانکی، کارتها و ابزارهای کارت، بانکداری اینترنتی و بانکداری سیار تشکیل می شود.

دکتر جلال رسول اف همچنین میزان رشد ضریب نفوذ ابزارهای الکترونیکی، تلفن همراه وصل تلفن همراه هوشمند اضافه کرد: از این لحاظ جایگاه اول خاورمیانه را داریم که از شرایط امیدوار کننده ای حکایت دارد، همینطور کاهش 4 درصدی مراجعه حضوری به شعب و وجود 80 میلیون کاربر تلفن همراه که بخش قابل توجهی از آنها کاربران گوشی‌های هوشمند هستند به ما می گوید باید خودمان را برای شرایطی آماده کنیم که با گوشی های هوشمند بانک به سراغ مشتری می رود و برای این منظور توسعه بانکداری سیار ضروری است.

وی در پایان به  ماموریت جدید بانک‌ها در دنیایی که کاهش تعداد شعب و حجم عملیات آنها نشان از تغییرات عمیق وجودی در نظام بانکی دارد اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =