۹۰% سعودی ها خواستار سرنگونی آل سعود هستند

سایت ویکیلیکس در یک سند جنجالی افشا کرد ولیعهد امارات با میمون توصیف کردن ولیعهد سابق عربستان سعودی گفته است 90 % مردم عربستان منتظر آمریکایی ها هستند تا آنها را از آل سعود رهایی دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه خبری المرصد، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات به یک مسؤول آمریکایی گفته بود 90% مردم عربستان منتظرند تا پس از عراق نوبت آنها برسد تا آل سعود را سرنگون کنند.
افشای این سند زمانی صورت می گیرد که روابط امارات و عربستان به دلیل تبریک ابوظبی به تهران برای توافق نامه هسته ای با غرب و اختلاف نظر بر سر موضوع سوریه پرتنش شده است.
منابع سعودی پیش بینی کرده اند اظهارات ولیعهد امارات علیه امیر نایف ولیعهد سابق عربستان که جایگاه بالایی درمیان خاندان آل سعود داشت منجر به بروز یک بحران شود.
در این سند که متعلق به 10 ژانویه 2003 است محمد بن زاید انتقادات بسیار تندی را در حضور ریچارد هاس مدیر شورای روابط خارجی وقت آمریکا علیه شاهزادگان آل سعود به ویژه امیر نایف وزیر کشور وقت عربستان متوجه می سازد. وی می گوید اخلاق نایف نظریه داروین درباره منشأ میمونی انسان را اثبات می کند !
ولیعهد امارات در آن جلسه ضمن اشاره به مشترکات قطر و عربستان از جمله وهابیت، به روابط پیچیده و پرتنش امارات و آل سعود اشاره می کند و تنش های مرزی منجر به جنگ و اختلافات بر سر چاه های نفت را از مشکلات ابوظبی با امارات معرفی می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =