چهره های داربی باز و داربی بَر!

هفته گذشته در برخی از محافل فوتبالی شایعه شد ممکن است استقلالی ها فرهاد مجیدی را برای حضور در دربی 78 به میادین برگردانند و در همین تک بازی یک بار دیگر از او کمک بگیرند.

مجله تماشاگر: هفته گذشته در برخی از محافل فوتبالی شایعه شد ممکن است استقلالی ها فرهاد مجیدی را برای حضور در دربی 78 به میادین برگردانند و در همین تک بازی یک بار دیگر از او کمک بگیرند. این در حالی است که اساسا حجم قابل توجهی از حسن شهرت شماره هفت، به حضور موفقش در شهرآوردهای تهران مربوط می شود تا جایی که خیلی ها از او به عنوان یک دربی باز قهار یاد می کنند؛ آنچه بعید است منطقی باشد.

فرهاد مجیدی در طول دوران بازیگری اش در 16 دربی به میدان رفت. او اولین بازی رسمی اش را در دربی 43 در سال 76 انجام داد و تا دربی 47 در شهرآوردهای پایتخت حاضر بود. پس از آن مجیدی به خارج از کشور رفت و در بازگشتش، در دو دربی 63 و 64، دربی های 66 تا 71، دربی 73 و در نهایتا دربی های 76 و 77 حاضر شد. مجموع دقایق حضور فرهاد در دربی ها بالغ بر 1064 دقیقه است که او در اغلب آنها به عنوان مهاجم نوک به میدان رفته است. با اینحال فرهاد در طول تمام این مدت تنها سه گل زده و این یعنی میانگین هر 354 دقیقه یک گل. یعنی مجیدی تقریبا به ازای هر چهار مسابه یک گل به ثمر رسانده و اگر گل حسین کاظمی را هم به نام او ثبت کنیم، باز متوسط انتظار برای هر بار گلزنی شماره هفت در شهرآوردهای تهران به 266 دقیقه می رسد؛ یعنی تقریبا هر سه بازی یک گل که طبیعتا آمار چندان جالبی نیست.

با این وجود آنچه مجیدی را به اشتباه در ذهن برخی از مخاطبان فوتبال ایران یک «دربی باز» جا می اندازد، گلزنی او در سه دربی پیاپی و به ویژه گل مشهورش در کورس با شیث رضایی بوده است. فرهاد در دربی 77 که آخرین شهرآورد دوران بازیگری اش بود بود به شدت دوست داشت گل بزند و حتی روی زیرپوشش عدد 5 را هم حک کرده بود، اما اوایل نیمه دوم یک فرصت استثنایی را از دست داد تا به مقصودش نرسد.

هشتی که نمی باخت

مجتبی جباری یکی از چهره های خصا استقلالی ها در دربی به حساب می آید. او در حال حاضر از معدود استقلالی هایی است که بیش از 5 بازی برای این تیم در دربی انجام داده و هیچ وقت بازنده از زمین خارج نشده است. جباری که اولین بار در دربی 59 برای استقلال به میدان رفت، تا به امروز در 9 دربی حضور داشته که حاصل آنها 4 پیروزی برای آبی های پایتخت و 5 تساوی بوده است. جباری با یک برد دربی هایش را آغاز کرد اما بعد از آن در دربی های 60، 64، 65 و 66 مقابل پرسپولیس متوقف شد. طلسم این تساوی ها در دربی 69 شکست و استقلال با پاس تماشایی خود جباری به مجیدی، پرسپولیس را شکست داد. پیروزی در دربی های 71 و 73، تعداد بردهای جباری مقابل پرسپولیس را به عدد 4 رساند.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/10/26/241294_356.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  2  =