تمام حاشیه های یک جشن بزرگ تلویزیونی/ عکس

جشنواره سوم جام جم شاید حتی بیشتر از متن دارای حاشیه بود، حواشی که سعی شده به تمام آنها در این مطلب اشاره شود.جشنواره سوم جام جم اگرچه مراسم اختتامیه خود را برگزار کرد و برگزیدگان این دوره اش را شناخت اما به نظر می رسد تازه زمان مناسبی برای ارزیابی این رویداد و گپ و گفت با برگزیدگان و غایبان آن است. برای قدم اول حاشیه های مفصل مراسم اختتامیه را از نظر می گذرانید. حاشیه هایی که در ذات خود نقدهایی هم دارد. از اشتباه گرفتن جسارت و بی ادبی در برخی زمینه ها تا گاف ها و اسامی چهره های بی شماری که در این مراسم بودند.

*آغاز مراسم اختتامیه سومین جشنواره جام جم با 80 دقیقه تأخیر همراه بود. گرچه با توجه به اعلام ساعت 18:30 برای پخش زنده، به نظر می رسید عوامل برگزاری مراسم 17:30 تا 18:30 را به جا گرفتن مهمانان در تالار اختصاص داده بودند، برنامه ریزی که چندان هم بد نبود و تا ساعات پایانی مراسم هم همچنان ورود هنرمندان به سالن ادامه داشت و در لحظه آغاز نیز سالن به کلی پر بود و عده بسیاری از هنرمندان تا پایان سرپا ایستاده بودند. با وجود اینکه صندلی های جداگانه فراوانی نیز به سالن آورده شد.

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07571263.jpg

*از جمله بازیگران شر و شیطان و سرحالی که در مراسم حضور داشتند می توان به سحر ولدبیگی، نیما فلاح، الیزابت امینی، علی رام نورایی، امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی اشاره کرد که پیش از آغاز مراسم، مدام در حال عکس گرفتن از هم بودند و بیشترین تشویق ها را نیز آنها می کردند. سوت های امین زندگانی هم که در مراسم معروف شده بود.

*قرار بود پازل دکور صحنه و سرو زرین توسط علی نصیریان تکمیل شود، اما ماندن او در ترافیک پارک وی مانع از این اتفاق شد و حاضران شاهد تکمیل این پازل توسط افرادی بودند که روی لباس هایشان لوگوی شبکه ها خورده بود. سر آخر هم نصیریان ساعت 19:40 به مراسم رسید.

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07574492.jpg

*پس از پخش یک آنونس، علیخانی روی سن آمد و خطاب به حاضران گفت: خوب شد آنونس پخش شد وگرنه برای مجری که دست نمی زدید!

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07580731.jpg

*او اعتراف کرد مدیریت زمان بلد نیست و می خواهد امروز این کار را تمرین کند. او همچنین تأکید کرد قطعا مجریانی باتجربه و تواناتر از او بوده اند اما چون تازه سومین دوره جشنواره است، او را صدا کردند تا جزو گاف های آغاز کار باشد.

*در همان آغازین لحظات مراسم، ابوالفضل پورعرب وارد تالار شد. خوشبختانه حال این هنرمند بهتر از همیشه بود و البته جایی برای نشستن نداشت که با تلاش فراوان یک جا برای او باز شد.

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07580274.jpg

*یکی از اولین کسانی که تقدیر شد، هنرمندی بود که پایش شکسته بود و با عصا لی لی می کرد. مجری از حاضران خواست او را سفارشی تشویق کنند و از آنجایی که او بدون کمک کسی آمد علیخانی تاکید کرد نزدیک است برگزیده جشنواره با مخ به زمین بخورد!

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07575172.jpg

*مجری به متن هایی که برای او نوشته بودند هم اعتراض داشت و گفت آنها را مثل متون رادیویی نوشته اند.

*زمانی که قرار بود به برگزیدگان انیمیشن جایزه بدهند، بهرام عظیمی دیرتر روی سن آمد به نحوی که مجری فکر کرد او نیست و بعد که عظیمی را دید گفت مگر می شود حرفی از کارتون باشد و عظیمی نباشد. خالق کاراکتر داداش سیا هم وقتی روی سن آمد به او گفت دیر آمده تا بیشتر دیده شود.

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07574622.jpg

*وقتی نوبت به بخش بین الملل رسید، مجری از حاضران می خواست بیشتر دست بزنند و می گفت: می خواهید با آنها انگلیسی صحبت کنم؟ عمرا! نهایت کاری که می توانم انجام بدهم این است که بگویم از لفت بیایند بالا و از رایت بروند پایین!  بعد هم حاضران را به تشویق ترغیب می کرد و می گفت طوری دست بزنید که بروند بگویند ما خیلی مهمان نوازیم. البته دیگر نمی خواهد اغراق کنید!

*علیخانی همچنین به سوت های امین زندگانی اشاره می کرد و سوت های فرد دیگری را هم به سبک مراسم پاتختی معرفی کرد!

*حضور برادران صفاریان پور روی سن هم حاشیه های بامزه مربوط به خود را داشت. به نحوی که مجری خدارا شکر می کرد آنها این بار کت و شلوار شبیه هم نپوشیده اند و می گفت آنها حتی در نوع ریزش مو هم به یکدیگر وفادار بوده اند. فردوسی پور هم از آنها سوال میکرد که کدامشان فواد است و کدام سیاوش! علیخانی هم همین سوال را کرد و هر دو دستشان را بالا بردند!

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG08000100.jpg

*فهرست برگزیدگان هر بخش لحظاتی پیش از اعلام نام آنها توسط محمدرضا پورحسن مدیر روابط عمومی شبکه اول سیما در یک پاکت مهر و  موم شده به مجری داده می شد.

*مجری از “زاویه” به عنوان یک برنامه علمی خوب نام برد که البته معتقد بود برخی خسته می شوند چنین برنامه هایی را تماشا کنند!

*از بامزه ترین بخش های مراسم، صدای ترکیدن یکی از وسایل و شگفت زده شدن مجری و بعد هم بسته شدن پرده روی او بود. سالن دقایقی در سکوت و تاریکی فرو رفت و برخی شروع به کف زدن کردند. اما بعد مشخص شد همه چیز از قبل برنامه ریزی شده بود و ناگهان پرده باز شد و رامین ناصر نصیر به عنوان مجری پشت میکروفن دیده شد.

*او از این اتفاق عذرخواهی کرد و گفت با وجود قدمت صد ساله تالار مرکز همایش ها چنین چیزی قابل پیش بینی بوده است! بعد هم اعلام کرد رییس سازمان صدا و سیما برای افتتاح شبکه قمر به کره ماه رفته و با او ارتباط مستقیم برقرار کرده اند.

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07593977.jpg

*در ادامه تصویر جواد رضویان روی صفحه نمایش ظاهر شد و او در کره ماه با پس زمینه ساختمان شبکه قمر حضور داشت! وی اعلام کرد مشکل جزئی در سفینه های ترابری باعث شده نتواند خودش را به مراسم برساند و امیدوار است اواخر این جشن فاخر بتواند خودش را برساند.

او گفت: سنگ بنای افق رسانه را مرحوم مغفور مهندس ضرغامی قرار داده بودند. اکنون کسری بودجه دولت از طریق صدا و سیما تأمین می شود، در حالی که 50 سال پیش دولت ردیف بودجه سازمان را مشخص می کرد که هیچ وقت هم تمام و کمال پرداخت نمی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه به قبر مرحوم میرباقری نور ببارد، ادامه داد: حالا خاله کوکب من هم برای یک برنامه 30 دقیقه ای 7، 8 میلیارد دستمزد می گیرد. حالا دیگر سازمان ها و ارگان ها از صدا و سیما ناراحت نمی شوند و مدیران سازمان ها به صف ایستاده اند و التماس می کنند که از ما انتقاد کنید و ما برای انتقاد از ارگان ها اولویت بندی کرده ایم.

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07571528.jpg

رییس سازمان صدا و سیما در سال  1442 یادآور شد: ما در گذشته مورد تهاجم بودیم اما حالا یک جورهایی مهاجم هستیم! پایتخت 53 که مرحوم مقدم سازنده آن بود، با این همه مخاطب ساخته می شود. نود هم توسط فاضل فردوسی پور آقازاده کوچک عادل همچنان تولید می شود و سه و نیم میلیارد از کل جهان پیامک دارد.

وی تأکید کرد: آثار رضا عطاران هنوز که هنوز است از تلویزیون بازپخش می شود. او تا مرگ هم در تلویزیون ممنوع الکار بود. البته من دلیلش را نمی دانستم و زمان خودمان هم به او اجازه کار ندادم.

رضویان با اشاره به شعار شبکه یک هر ایرانی، ادامه داد: “هر ایرانی یک شبکه” شعار ما است و ما قله های بسیاری را در تمام کائنات فتح کرده ایم. ما لوح های خیلی فشرده ای از آثار محمدحسین لطیفی، فلورا سام و حسین سهیلی زاده که همچنان در حال مجموعه سازی برای ما است در کائنات رها کردیم. اگر موجود زنده ای آنها را دریافت کرد و با روابط عمومی ما ارتباط برقرار کرد ما خود را موظف می دانیم در کمتر از 24 ساعت یک شبکه خصوصی برای او راه اندازی کنیم.

وی یکی از شاخصه های اصلی راه اندازی شبکه را راه اندازی شعبه دانشگاه آزاد معرفی و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در مجال شمال و جنوب ماه شعبه زده و دنبال مرکز ماه می گردند ما هم فعلا شبکه قمر را راه اندازی می کنیم.

ناصر نصیر در ادامه به اعتراض عوامل سازنده برنامه به خاطر پرداخت کل مبلغ قرارداد یک سال قبل از آغاز پروژه ها و داشتن عذاب وجدان آنها اشاره کرد و رضویان در ادامه گفت: همه جهان جز امریکا که در فهرست تحریم ما هستند، می توانند برنامه های صدا و سیما را ببینند. یکی از درخواست های تیم مذاکره کننده تماشای شبکه های ما است و اگر آنها از مواضع خود عقب نشینی کنند ما آماده ایم روزانه 6 ساعت “خنده بازار” به آنها ارائه کنیم.

وی که مجری مراسم او را حاج آقا خطاب می کرد همچنین اعلام کرد آقای دکتر که احتمالا منظورش دارابی بود همچنان زنده است و در 103 سالگی به خدمت رسانی مشغول است. او از وی خواست اگر نتوانست به مراسم رسد برای هنرمندان سنگ تمام بگذارند و به آنها سکه عنایت کند!

*بعد از این بخش بامزه، زمانی که از زنده یاد شریفی راد به عنوان بهترین جلوه های ویژه نام برده شد و البته داوران اعلام کردند داوری این بخش پیش از درگذشت او بوده، خانواده اش از جمله همسر و فرزندانش روی سن آمدند و پس از دریافت جایزه ضرغامی آنها را تا پله ها همراهی کرد.

*در حالی که با یک حساب سرانگشتی از تعداد سخنرانان و بخش های 6 گانه اهدای جوایز و دیگر بخش های تقدیر از هنرمندان و سازندگان سریال های الف ویژه و خانواده شهدا و اجرای موسیقی و… طبیعی بود که مراسم زودتر از یک بامداد به پایان نمی رسد. با این حال دوستان در شبکه سه در تلاش برای نشاندن مردم پای این مراسم طولانی که پخش زنده داشت بودند و همانطور که اشاره شد گرچه قطعا مجالی برای پخش سریال پرطرفدار “آوای باران” باقی نمی ماند، در پخش زنده مدام از روی آنتن رفتن این سریال پس از پایان مراسم خبر می دادند و مردم هم منتظر سریال مراسم را هم تماشا می کردند اما در دقایق پایانی مراسم اعلام شد به دلیل طولانی شدن اختتامیه “آوای باران” پخش نخواهد شد!

*یکی از نکات قابل توجه در کتاب جشنواره این بود که کمال تبریزی و شهرام اسدی جزو افرادی قید شده بودند که در بخش سریالهای الف ویژه از آنها تقدیر می شود اما مشخص نیست چرا از آنها تقدیر نشد!

*زمانی که برگزیدگان یک بخش قرار بود عکس یادگاری بگیرند. علیخانی به یکی از آنها گفت: برای عکس یادگاری به مدیران نزدیک تر بایست. برای کارهای بعدی تان هم خوب است!

*زمان اهدای جوایز بخش برنامه های گفتگو محور، علیخانی مواضع خود را به صورت آشکار اظهار می کرد و معتقد بود برنامه های گفتگو محور بعضا از سریال ها هم پربیننده تر هستند. آثاری که در دوران ضرغامی رشد داشته و برنامه های اصطلاحا خیابان خلوت کنی چون “کوله پشتی”، “شب شیشه ای”، “نود”، “پارک ملت”، “مردم ایران سلام” تولید شده اند. او از برنامه خود “ماه عسل” هم نام برد.علیخانی که می گفت زمان اجرای این بخش هول شده، حتی در حالی که اظهار امیدواری می کرد مهندس ضرغامی ناراحت نشود از او خواست برای اهدای جوایز این بخش روی سن بیاید!

ضرغامی هم پس از اینکه بالا آمد به علیخانی گفت نه به خاطر خدا که به خاطر علیخانی بالا آمدم!

مجری و تهیه کننده “ماه عسل” هم گفت: “قدیما می گفتن آقای ضرغامی از تو خیلی بدشان می آید مثل اینکه خیلی هم بدشان نمی آید!”

*زمانی که محمد صالح اعلا از داوران بخش گفتگو محور روی صحنه می آمد با تصویربرداری که روی پله ها بود روبوسی کرد و علیخانی توضیح داد آن تصویربردار از پیشکسوتان این حوزه است. البته روبوسی صالح اعلا با برگزیدگان این بخش هم ادامه داشت و تمام برنده ها با داوران دیگر دست می دادند و روی صالح اعلا را نیز می بوسیدند.

*نطق علیخانی زمان اهدای جوایز این بخش همچنان ادامه داشت و نامزد شدن سه مجری را که تهیه کننده برنامه شان هم هستند اتفاقی خوب و مغایر با مخالفت برخی در این خصوص دانست.

*او همچنین زمانی که قرار بود بهترین مجری های هر ژانر برنامه ای معرفی شوند، از عادل فردوسی پور که به عنوان برگزیده روی صحنه حاضر بود خواست بهترین مجری اجتماعی را معرفی کند. عادل هم در این زمینه گفت: با این حرکتت معلوم شد که برگزیده کیست!

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07590924.jpg

علیخانی هم در فرصت دیگری از برنامه خطاب به فردوسی پور گفت: پنج شش ساعت روی آنتن است پز پیامک هایش را هم می دهد.

*زمانی که سالار عقیلی برای اجرای دو قطعه آمد و ترانه “وطن ” را خواند فضای معنوی در سالن ایجاد شده بود و تصاویری که از هنرمندان روی صفحه نمایش های بزرگ دو سوی تالار پخش می شد، برخی از آنها را در حال گریستن نشان داد. سعید راد و ابوالقاسم طالبی هم زمان اجرای این ترانه ایستاده بودند.

همسر عقیلی نیز در سالن حضور داشت و مجری اشاره کرد او دو ساز متناقض یعنی پیانو و دف را می زند.

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07590054.jpg

*ضرغامی در سخنرانی که داشت از بچه دار شدن خاله شادونه برای سومین بار خبر داد! موضوعی که البته تعجب برانگیز بود و ضرغامی ساعتی بعد در توضیحاتی گفت: گاف کوچکی داده شده. سالها پیش جهانگیر الماسی مجری مراسم اختتامیه ای بود و یکی از فیلم ها جوایز فراوانی برد. او هم مدام با هیجان از برگزیدگان “کِشتی جوخه” دعوت می کرد برای دریافت جایزه شان بیایند. آخر به او اعلام کردند اسم فیلم “کُشتی جوخه” است! من هم زمان حرف زدن ذوق زده شده بودم و اشتباهی گفتم خاله شادونه سومین بچه اش را به دنیا آورده. در حالی که او برای اولین بار است مادر شده.

*پس از سخنان طولانی او که از 21:50 تا 22:40 ادامه داشت، مجری برنامه تأکید کرد با توجه به این همه بخش هایی که مانده همگی تا سحر اینجا خواهیم بود. ضرغامی هم به شوخی جواب داد زودتر از یازده و نیم شام نمی دهیم! گرچه این وعده به ساعت 00:30 موکول شد و خبرنگاران هم که پس از گفتگو با رییس رسانه ملی عملا ساعت 1 بامداد توانستند بعد از 7 ساعت و نیم کار چیزی بخورند.

*زمان تقدیر از سریال سازان الف ویژه، علیخانی از سلحشور به عنوان کسی نام برد که او را با “پرواز در شب” مرحوم ملاقلی پور روی آنتن دیده بود. از لطیفی نیز به عنوان کسی نام برد که قرار بوده عکاس شود.

*حسن فتحی که برای دریافت جایزه اش روی سن رفت، حمید گودرزی که به همراه همسرش به مراسم آمده بودند، مدام برای او دست تکان می داد و تشویقش می کرد. حتی زمانی که فتحی ودیگر کارگردانان برای گرفتن عکس جلوتر آمدند ایستاد و بیشتر دست تکان داد اما فتحی او را ندید.

*تنها برگزیدگانی که پشت میکروفن رفتند و حرف زدند همانطور که کاملا قابل حدس است مجریان بودند! عباس سجادی و مرتضی حیدری از این جمله بودند.

data-src=http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/10/26/IMG07575425.jpg

*زمانی که مرتضی حیدری روی سن آمد مجری برنامه از او درباره خبری که در خصوص ازدواجش منتشر شده سوال کرد. حیدری هم خبر را تایید کرد وعلیخانی گفت او به جای ماه عسل آمده آنجا.

*زمان اهدای جوایز بهترین مجری فرهنگی و هنری علیخانی که گویا حداقل نامزدها را از قبل نشناخته بود، فکر می کرد منوچهر اکبرلو اشتباه نوشته شده و منظور محمود گبرلو است!

*بخش تقدیر از هنرمندان البته نه کارگردانان الف ویژه، بلکه بخش دیگری که دلیل و انگیزه تقدیر از بازیگران و کارگردانان مختلف در آن به درستی روشن نشد، بیشتر این برداشت را به ذهن ها می آورد که مدیران فعلی سازمان به زودی جای خود را به مدیران دیگری خواهند داد و از این رو به جشنواره جام جم نیز نگاه مراسم خداحافظی یا اصطلاحا گودبای پارتی داشتند و صرفا می خواستند از هنرمندان مورد علاقه شان تقدیر کنند!

*زمانی که بهنام تشکر تقدیر شد و روی سن آمد علیخانی از او به عنوان هافبک وسط ملوان انزلی نام برد.

*لیلا زارع که به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن روی صحنه آمد، ضیاءالدین دری جزو هیات داوران این بخش پشت میکروفن آمد و گفت: عادت ندارم در این جلسات صحبت کنم اما برای خانم زارع یک بار دیگر کف بزنید.

*از حواشی که بعد از پایان مراسم اتفاق افتاد، می توان به تبعیض قائل شدن در زمینه مبلغ هدایا برای عواملی چون صدابردارها بود. به ویژه که شنیده شد غیر از اینکه مبلغ هدیه آنها حدود دو میلیون تومان پایین تر بود، در خصوص جوایز مشترک که باید فقط در عنوان جایزه مشترک باشند، مبلغ هم نصف شده بود.

*دلیل دیرتر آمدن برخی از هنرمند حاضر در جشنواره به تالار همایش‌های صدا و سیما این بود که قبل از آن در جشن انجمن منتقدان حضور داشتند. کیانوش عیاری و حسن فتحی از این جمله بودند.

*محمدجعفر خسروی نتوانست جایزه اش را برای اجرا دریافت کند چون همزمان با اهدای جوایز بهترین مجریان در شبکه دو “زنده باد زندگی” را اجرا می کرد.

*مجتبی شاکری نویسنده جانباز و عضو شورای شهر در مراسم کنار ضرغامی نشسته بود. فرزاد جمشیدی هم به این مراسم آمده بود و البته هیچ نامی از او برده نشد.

*گفتگوی خبرنگاران با ضرغامی نیز حواشی داشت. در این بین امیرمحمد متقیان لحظه ای آن حوالی دیده شد و ضرغامی به او گفت: حالت خوبه؟ من کارهاتو می بینما کار خوب انجام می دی.

*در این بین پاکت های نامه ای از سوی هنرمندان و برنامه سازان به او داده می شد. ضرغامی به مجید مظفری که یکی از این افراد بود گفت: آقای مظفری حالت خوبه عزیز جان؟ سلام به خانواده برسون. به صبیه.

*حضور یک خانم که کودکش را در آغوش داشت، توجه رییس رسانه ملی را به خود جلب کرده بود و می خواست بداند با او چه کاری دارد: بچه خودتان است؟ خسته نشوید. بچه اذیت نشده؟ خانم شما معطل نشوید کاری با من دارید؟ همکار ما هستید؟

خانم هم پاسخ داد که دختر خانم ابراهیمی است که تقدیر شده و فیلم زندگینامه مادرش به خاطر کمبود بودجه ساخته نشده و از ضرغامی خواست بذل عنایت کند. او نام فیلم را “شکوه یک زندگی” برای شبکه دو معرفی کرد و ضرغامی که با بچه او بازی می کرد، گفت این اطلاعات را در یک یادداشت به او برساند تا پیگیری لازم را انجام دهد.

*او خطاب به شهره لرستانی هم گفت: ما دیگر مثل قبل دو تله فیلم از شما ندیدیم. نوروز را گذاشتیم برای شما برای کار طنز خودتان هم بازی کنید خوب است. لرستانی هم اعلام کرد کاری را به شبکه پنج داده و تصویب شده. ضرغامی پرسید برای نوروز و او پاسخ داد فکر نکنم به عید برسد.

*زمانی که از ضرغامی درباره شغل بعدی اش سوال شد به شوخی به همکارش گفت: آن آب را زودتر به ما بده!

زمانی هم که قرار بود بگوید چه زمانی از همیشه بیشتر خسته شده باز هم آب خواست و به فکر فرو رفت و گفت: خیلی جاها خسته شدم اما می خواهم جایی که به شما می گویم به دردتان بخورد.

محمدعلی اینانلو، حمید گودرزی، نیما فلاح، سحر ولدبیگی، روح الله کمانی، پویا امینی، علی رام نورایی، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، مریم کاویانی، نفیسه روشن، زیبا بروفه، شراره رخام، مهرانه مهین ترابی، امین حیایی، نیلوفر خوش خلق، مهوش صبرکن، محمود پاک نیت، سعید امیرسلیمانی، سپند امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، آناهیتا همتی، منصور ضابطیان، سعید راد، نادر طالب زاده، عباس سجادی، محمد مناجاتی، اشکان خطیبی، علی طباطبایی، مهران مهام، بهرام شفیع، دانیال حکیمی، مسعود جعفری جوزانی، جمشید جهانزاده، لیلا زارع، روناک یونسی، رحیم نوروزی، نسرین مقالو، پرویز فلاحی پور، ماه چهره خلیلی، مینو فرشچی، شهره لرستانی، حسین ساری، هومن برق نورد، محمد سلوکی، رامین موسوی ملکی، یدالله صمدی، رویا نونهالی، حسین یاری، عبدالرضا اکبری، انوشیروان ارجمند، امیر غفارمنش، منوچهر اکبرلو، رضا توکلی، شقایق فراهانی، نیکی مظفری، حسین تبریزی، نگار فروزنده، احمد نجفی، داود رشیدی، احترام برومند، انسیه شاه حسینی، حسین رفیعی، محمدرضا ورزی، فرشید نوابی، مجید یراق بافان، بهزاد خداویسی، مریم امیرجلالی، حمید نعمت الله، هادی مقدم دوست، فریبرز عرب نیا، الهام پاوه نژاد، محمد حمیدی مقدم، مجید انتظامی، آرش معیریان، جواد افشار، امیررضا دلاوری، فخرالدین صدیق شریف، امیرمحمد زند، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، عبدالله روا، الهام چرخنده، تاجبخش فنائیان، ناصر ممدوح، مجید مظفری، علی درستکار، علیرضا کاویان راد، محسن افشانی، میلاد کی مرام، هادی بهروز، بهروز بقایی، الهام حمیدی، فریبا کوثری، نرگس محمدی، عبدالرشید کاکاوند، افسانه پاکرو، سمانه پاکدل، اقبال واحدی، سارا بهرامی، مجید قنادی،  مهران غفوریان، نادر سلیمانی، امیر قمیشی، فریدون جیرانی، محمدرضا شفیعی، رسول نجفیان، لاله اسکندری، یوسف تیموری، شبنم مقدمی، مهدی فخیم زاده، داریوش ارجمند، کوروش سلیمانی، محمد کاسبی، حمیرا ریاضی، شهرام عبدلی، لیلا بلوکات، امیریل ارجمند، نجم الدین شریعتی، محمود عزیزی، حامد کمیلی، مسعود روشن پژوه، هدایت هاشمی، احمد پورمخبر، مجید اخشابی، فاطمه گودرزی، اتابک نادری، مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی، محمدرضا هدایتی، هادی کاظمی، شهاب عباسی، حسین محب احری، فقیه سلطانی، سعید داخ، کاظم بلوچی، امیر نوری، رضا توکلی، منوچهر هادی، داریوش کاردان،مهران رجبی، علی صالحی، رضا ناجی و… از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  6