صاحبان کسب وکارهای کوچک به دنبال موبایل بانکینگ

مطالعات موسسه consulting ath Powerنشان می دهد :

تحقیقی جدید نشان می دهد خدمات موبایل بانکینگ برای صاحبان کسب وکارهای کوچک بسیار با اهمیت است ، به طوریکه حدود 66 درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک برای دریافت خدمات موبایل بانکینگ، احتمالا بانک خود را تغییر خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک براساس مطالعات سالانه موسسه تحقیقاتی و مشاوره ای consulting  ath Powerپیش بینی می شود حدود 66 درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک برای دریافت خدمات موبایل بانکینگ، احتمالا بانک خود را تغییر خواهند داد. اما موسسات مالی هنوز خود را با روند روز افزون تقاضا برای خدمات مرتبط با تلفن های هوشمند همراه همسو نکرده اند. بر اساس تحقیق به عمل آمده در نیمه دوم سال2013، بالغ بر 839 مراجعه به شعب بانک ها توسط صاحبان کسب وکارهای کوچک (مشتریان احتمالی) انجام شد که در 37 درصد مراجعات، بانکداران از ذکر گزینه موبایل بانکینگ غفلت کردند.

یکی از مدیران ارشد موسسه consulting ath Power در این باره می گوید: موبایل بانکینگ چالش ها و فرصت های بی شماری برای بانک ها فراهم می کند تا بتوانند کسب وکارهای کوچک را جذب و به عنوان مشتری حفظ کنند. بانک هایی که خدمات موبایل ویژه ای برای کسب وکارهای کوچک طراحی کرده و ارائه می دهند؛ با ارائه این ویژگی ها و قابلیت هایی که فراتر از استاندارد خدمات موبایل بانکینگ است می توانند به موفقیت بیشتری دست یابند.

 صاحبان کسب وکارهای کوچکی که در این تحقیق شرکت کردند 38 بانک را بر اساس تجربه رده بندی کردند. بانک های وست، آسوشیتد بانک و جی پی مورگان در صدر این فهرست قرار داشتند  و از 100 امتیاز، به ترتیب 80، 79 و 79 امتیاز دریافت کردند. پاسخگویان  بر اساس چند فاکتور از جمله توجه به نیازهای مشتری، فراهم کردن مزیت برجسته برای برتری بانک شان و ایجاد سازگاری به 38 بانک مورد اشاره امتیاز دادند.

وی در متن گزارش اعلام نتایج می نویسد: ارتباط شخصی همچنان برای بانک هایی که به دنبال مشتریان تازه، میان کسب و کارهای کوچک هستند؛ اهمیت دارد. موفق ترین موسسات، کارمندان خود را طوری تربیت می کنند که بتوانند رابطه ای سازگار با آنان ایجاد کنند و سپس از تحقیقات و راهنمایی برای ارتقای مداوم کارمندان و سطح خدمات استفاده می کنند.

سه بانک یو اس بنک کورپ، بنک کورپ و پیپلز یونایتد فاینانس، هر یک 76 امتیاز دریافت کردند، سیتی گروپ 74 امتیاز کسب کرده و همچنین یونیون بانک و رجیونز فاینانس نیز هر یک 73 امتیاز از پاسخگویان دریافت کردند.

درکل بانک ها به طور متوسط 71 امتیاز دریافت کردند که در مقایسه با متوسط سال گذشته (74 امتیاز) کاهش نشان می دهد. این تحقیق همچنین نشان دهنده کاهش تلاش بانکداران برای دستیابی به چشم انداز مورد نظر مشتریان بوده است. این تحقیق نشان می دهد در سال 2013 در مقایسه با 2012 میلادی به ترتیب 78  درصد و 70 درصد بانکداران خواهان نام مشتریان و اطلاعات تماس با آنان بوده اند و در سال 2012 نیز 71 درصد مشتریان به ارائه اطلاعاتی که از ایشان درخواست شده، تمایل داشتند.

 یکی از صاحبان کسب وکارهای کوچک در این تحقیق می گوید:  احساس کردم کارمند بانک تمایلی به قبول کسب و کار من ندارد. او سعی نکرد با من ارتباط مناسبی ایجاد کند. این حقیقت که او اطلاعات شماره تماس من را دریافت نکرد به من نشان داد که تمایلی ندارد دوباره به این بانک برگردم. لذا به این نتیجه رسیدم که او سرمایه ام را قبول نموده ولی تمایل دارد من تمام کارها را انجام دهم.

براساس تحقیق مذکور بانکدارانی که نتوانستند ارتباط مناسبی با کسب و کارهای کوچک برقرار کنند؛ احتمال دارد از چرخه تجارت خارج شوند. همچنین 90 درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک که از آنها اطلاعات بیشتر درخواست شده بود؛ اعلام کردند که مشتری همان بانک خواهند شد و این در حالی است که تنها 62 درصد افرادی که اطلاعات بیشتری از آن درخواست نشده بود برای همکاری با بانک تمایل نشان داده اند.

http://www.americanbanker.com/issues/179_5/small-business-owners-badly-want-mobile-banking-survey-1064735-1.html

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  15