بیمه همه محصولات کشاورزی هزار میلیارد تومان نیاز دارد

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی گفت: بودجه پیشنهادی سال آینده صندوق بیمه کشاورزی که به مجلس ارائه شده حدود 150 میلیارد تومان است اما برای احیای بیمه محصولات کشاورزی به بودجه‌ای حدود هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد طالبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: آنچه بیمه محصولات کشاورزی به آن نیاز مبرم دارد اعتبار سالانه‌ای حدود هزار میلیارد تومان است اما سال گذشته نیز حدود 150 میلیارد تومان برای این صندوق درنظر گرفته شد که صندوق بیمه محصولات کشاورزی را به آستانه تعطیلی می‌کشاند.

 

وی افزود: البته در سال گذشته با حمایت وزیرجهاد کشاورزی دولت دهم، این مسئله در مجلس شورای اسلامی بررسی و بودجه این صندوق به حدود 500 میلیارد تومان افزایش یافت که در پی آن توانستیم تا حدودی بیمه‌گری خود را ادامه دهیم.

 

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: اگر بودجه پیشنهادی برای بیمه محصولات کشاورزی در سال پیش رو هم مانند سال گذشته 150 میلیارد تومان باشد به هیچ عنوان نمی‌تواند پاسخگوی بیمه محصولات کشاورزی باشد.

 

طالبی تاکید کرد: اگر حداقل بودجه پیشنهادی که همان حدود هزار میلیارد تومان است برای بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی 92 – 93 پیش‌بینی نشود صندوق بیمه محصولات کشاورزی نمی‌تواند همه محصولات را بیمه کند که امیدواریم محاسبه درآمد و هزینه‌های بخش کشاورزی به گونه‌ای باشد تا بودجه سال آینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز به اندازه نیاز این بخش مهم افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  81