آغاز مجدد طرح خدمت میان بانک ملی و توسعه صادرات/معرفی طرح خدمت

از تاریخ 12 بهمن ماه جاری انجام می شود:

طرح خدمت (تبادل چک و واریز وجه) میان بانک ملی ایران و توسعه صادرات ایران مجدداً از تاریخ 12 بهمن ماه جاری از سر گرفته می‌شود. طرح خدمت طرحي است كه در آن مشتريان بانكهاي عضو طرح مي توانند از شعب هر كدام از اين بانكها درخصوص وصول چک های جاری و واریز وجوه به حساب ها به صورت online اقدام نمايند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در این طرح، وجه چک‌های دو بانک به صورت متقابل تا سقف 500 میلیون ریال  در شعب هر یک از این دو بانک قابل پرداخت است، در عین حال امکان واریز به حساب‌های مشتریان به صورت متقابل تا سقف 100 میلیون ریال نیز وجود دارد.

طرح خدمت چیست؟

طرح خدمت طرحي است كه در آن مشتريان بانكهاي عضو طرح مي توانند از شعب هر كدام از اين بانكها درخصوص وصول چک های جاری و واریز وجوه به حساب ها به صورت online اقدام نمايند.

در این طرح که با هدف ارائه خدمات آسان، سریع و صحیح به فعالان اقتصادی ایجاد گردیده وباعث حرکت سریع و چالاک سیستم بانکی می گردد از مهرماه سال 1387 اولين بار عملیاتی گردید  و مشتریان می توانند چک بانکهای عضو را در کلیه شعب بانک ملی و یا بالعکس نقد نمایند.

شایان ذکر است واریز وجه و پرداخت چک از حساب های مشتریان در این طرح صرفاً براساس شماره شبا (شناسه بانکی) امکان پذیر است.

 سقف پرداخت ها

بر اساس دستورالعمل های صادره برای واحدها از سوی بانک ملی ، تا پیش از این سقف پرداخت چک فی مابین بانک ملی با بانک های صنعت و معدن، توسعه صادرات و صادرات، مبلغ 000ر000ر500ریال و سقف پرداخت چک فی مابین بانک ملی و بانک تات (آینده) مبلغ 000ر000ر100ریال مشخص شده بود.
همچنین سقف واریز وجه به حساب ها فی مابین بانک ملی با بانک های یادشده به مبلغ 100 میلیون ریال تعیین شد.

 كارمزد خدمت

کارمزد طرح خدمت به دو شیوه انجام می پذیرد:
 1- کارمزد پرداخت چک فی مابین بانک ملی و بانک های صنعت و معدن، توسعه صادرات و تات(آینده) مبلغ 000ر5 ریال می باشد که از آورنده چک دریافت می گردد و در خصوص واریز وجه به حسابهای بانکهای یادشده ، هیچگونه کارمزدی از مشتریان دریافت نمی گردد.

  2- کارمزد پرداخت چک و واریز وجه فی مابین بانک ملی و بانک صادرات مبلغ 000ر10ریال است که از واریز کننده وجه و آورنده چک دریافت می شود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  1