پاسخ ناسا به شکایت درباره یک تکه سنگ

اخترشناسی به‌خاطر انجام ندادن تحقیقات نزدیک‌تر و دقیق‌تر روی یک تکه سنگ در مریخ، از ناسا شکایت کرده‌است.جنجال برسر این تکه سنگ از ماه گذشته آغاز شد، زمانی که ناسا تصویری از گذشته و حال بخشی از خاک مریخ را که توسط کاوشگر فرصت به ثبت رسیده‌بود، منتشر ساخت،‌در تصویر اول هیچ جسمی دیده نمی‌شود اما در تصویر دوم که 12 روز بعد به ثبت رسیده جرمی سفید‌رنگ و سنگ مانند دیده می‌شود.

،براساس گزارش فاکس‌نیوز، ناسا این سنگ را تنها یک تکه سنگ کمی عجیب توصیف می‌کند، اما یکی از منتقدان سرسخت ناسا معتقد است این نمونه مدرکی از وجود حیات روی مریخ است و به همین دلیل از ناسا شکایت کرده تا این سازمان را وادار به انجام تحقیقاتی دقیق‌تر روی این نمونه مریخی کند.

شکایت از ناسا به‌خاطر یک تکه سنگ

جنجال برسر این تکه سنگ از ماه گذشته آغاز شد، زمانی که ناسا تصویری از گذشته و حال بخشی از خاک مریخ را که توسط کاوشگر فرصت به ثبت رسیده‌بود، منتشر ساخت،‌در تصویر اول هیچ جسمی دیده نمی‌شود اما در تصویر دوم که 12 روز بعد به ثبت رسیده جرمی سفید‌رنگ و سنگ مانند دیده می‌شود.

ناسا اعلام کرد نکته عجیبی در این تصویر وجود ندارد و فرضیه اصلی برای توضیح رویداد این است که این تکه سنگ به واسطه حرکت کاوشگر فرصت ( Opportunity ) به این منطقه پرتاب شده‌است. ناسا می‌گوید بررسی‌های دقیق و میکروسکوپی روی این جرم که به نظر ژلاتینی و دوناتی شکل می‌آید، ثابت کرده که جرم مورد نظر چیزی جز سنگ نیست.

اما از سویی دیگر راون جوزف فیزیک‌اخترشناس کالیفرنیایی ادعای ناسا را مسخره توصیف کرده و می‌گوید این جرم یک قارچ است، و در شکایتش از ناسا درخواست کرده که بررسی‌های دقیق‌تری را روی این نمونه انجام داده و نتیجه آن را منتشر سازد. در این شکایت‌نامه آمده‌است عدم بررسی دقیق این نمونه از سوی ناسا غفلتی غیرقابل‌توضیح و جسورانه و بسیار عجیب است.
در همین زمینه:

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  6