میلیاردرهای فوتبال در ایران را بشناسید/تصاویر

اگر مالک باشگاه شموشک نوشهر را ـ که‌ استثنایی در فوتبال ایران بود‌ ـ کنار بگذاریم، نزدیک به یک دهه است، میلیاردر‌ها وارد فوتبال ما شده‌اند و به جز یکی دو مورد، بقیه چندان موفق نبوده‌اند. این ورود که با ظهور براداران شفیع‌زاده در استقلال اهواز و درست یکی دو سال پس از ظهور آبرامویچ در چلسی رخ داد، این روز‌ها همچنان چهره‌های جدیدی به خود می‌بیند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اگر مالک باشگاه شموشک نوشهر را ـ که‌ استثنایی در فوتبال ایران بود‌ ـ کنار بگذاریم، نزدیک به یک دهه است، میلیاردر‌ها وارد فوتبال ما شده‌اند و به جز یکی دو مورد، بقیه چندان موفق نبوده‌اند. این ورود که با ظهور براداران شفیع‌زاده در استقلال اهواز و درست یکی دو سال پس از ظهور آبرامویچ در چلسی رخ داد، این روز‌ها همچنان چهره‌های جدیدی به خود می‌بیند.

به گزارش «تابناک»، ایده حضور یک ثروتمند در یک باشگاه گمنام و هزینه‌های میلیاردی برای تبدیل این باشگاه به یک ابرقدرت در فوتبال، نخستین بار در چلسی گمنام رخ داد و چک‌های آبرامویچ روس آبی‌ها را به قدرت فوتبال جزیه و اروپا بدل کرد.

درست یکی دو سال پس از این ماجرا و در حالی که در سرتاسر دنیا میلیاردر‌ها، به ویژه میلیاردرهای حاشیه خلیج‌فارس، در حال خرید باشگاه‌ها بودند در ایران هم میلیاردر‌ها وارد فوتبال شدند؛ اما مدیریت میلیاردر‌ها در فوتبال ایران به غیر از مرحوم درویش در شموشک و محجوب در ملوان کوتاه و پر سروصدا و اغلب بی‌نتیجه بود. از استقلال اهواز که در نیمه پایینی جدول لیگ یک قرار دارد تا سرانجام نامعلوم باشگاه استیل آذین که منحل شد.

در این گزارش، نگاهی داریم به آبرامویچ‌های فوتبال ایران که به جز اولی و آخری، بقیه چندان وضعیت خوبی ‌نداشتند.

مسعود درویش، شموشک نوشهر

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =