بزرگترین کمپانی های اسباب بازی سازی دنیا

اسباب بازی ها در روند رشد کودکان نقش مهمی دارند. اسباب بازی موجب ارتقای خلاقیت و تفکر کودک می شود و او را تشویق به مشاهده و کاوش می کند. متأسفانه بسیاری از کودکان در سراسر دنیا به اسباب بازی دسترسی ندارند یا توانایی مالی خرید آنها را ندارند.

  برترین ها: اسباب بازی ها در روند رشد کودکان نقش مهمی دارند. اسباب بازی موجب ارتقای خلاقیت و تفکر کودک می شود و او را تشویق به مشاهده و کاوش می کند. متأسفانه بسیاری از کودکان در سراسر دنیا به اسباب بازی دسترسی ندارند یا توانایی مالی خرید آنها را ندارند. با این حال تمرکز بیشتر کمپانی های بزرگ اسباب بازی سازی هنوز بر بازارهای آمریکای شمالی است. رشد این صنعت در سال گذشته فقط 5 درصد بوده است. کمپانی Hasbro در سال گذشته 11 درصد کاهش سود داشته و عواید Mattel در سال 2013 حدود 24 درصد نزول کرده است. دلایل کلیدی زیادی برای این کاهش وجود دارد: خانواده ها کوچکتر شده اند، کودکان خیلی زود با تکنولوژی آشنا می شوند و چیزهای دیگری غیر از عروسک های سنتی حواس بچه ها را به خود جلب می کند و اسباب بازی های معمولی دیگر برای آنها جذابیت ندارند.

نتیجه نهایی این می شود که کمپانی ها به تکنولوژی های جدید وابسته می شوند. بیشتر کمپانی های اسباب بازی سازی امروزی تلاش های خود را روی ساختن برنامه ها، بازی های کامپیوتری و ساختن اسباب بازی های الکترونیکی و فروختن مجوز استفاده از برنامه ها و بازی ها متمرکز کرده اند. تحقیقات در بازار اسباب بازی نشان داده است که کودکان بیشتر وقت خود را روی کامپیوتر و دستگاه های سیار مانند موبایل، یا تماشای تلویزیون یا فیلم و انیمیشن صرف می کنند و به همین دلیل تمرکز و جهت گیری این کمپانی ها به سمت چنین چیزهایی کشیده شده است.

ولی توجه به بازارهای دیگر نیز می تواند استراتژی موثری باشد. ایالات متحده تقریباً 40 درصد از بازار جهانی اسباب بازی محسوب می شود، در حالیکه فقط دو درصد از کودکان دنیا در ایالات متحده زندگی می کنند. برای کمپانی های بزرگ اسباب بازی سازی، بازار بین المللی شامل کشورهای اروپائی و بخش هایی از آمریکای جنوبی، با بازارهای کوچکی در استرالیا و بخش هایی از آسیا (بیشتر ژاپن) می شود.

تکنولوژی، بازارهای جهانی و کودکان تغییر کرده اند و به تغییر کردن ادامه می دهند. بزرگترین کمپانی های اسباب بازی فعلی دنیا که توجه خاصی به موارد فوق الذکر می نمایند، در صورتی در آینده موفق می شوند که استراتژی های خود را امروز عملی کنند، زیرا چند سال آینده برای این کمپانی ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

9. ملیسا و داگ (Melissa & Doug)

 325 میلیون دلار برآورد فروش سالانه
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/11/3/243766_806.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  4  =