همه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول سبد کالا شدند

پس از انتقادات مردمی در خصوص توزیع نامناسب سبدکالا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام برنامه‌های جدید دولت برای واگذاری سبد کالای حمایتی گفت: …

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در مرحله دوم توزیع سبد کالا که دو هفته آینده خواهد بود، همه بازنشستگان تأمین اجتماعی، کارگران و بتدریج تمام مشمولان، سبد کالا دریافت خواهند کرد.
ربیعی افزود: برای اینکه تحویل سبد کالا به تأخیر نیفتد، در مرحله اول گروه هایی که شناسایی شده‌اند، این سبد را دریافت می‌کنند.

کارمندان قانون کاری هم می‌گیرند
وی افزود: در گام نخست کارمندان دولت، کارکنان نیروهای مسلح و افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد شناسایی شده‌اند و در این مرحله کالایشان را تحویل می‌گیرند. همچنین به لحاظ محدودیت سبد کالا، تصمیم بر این شد در مرحله اول در بخش تامین اجتماعی، مستمری بگیران و کارگرانی که حقوق حداقلی دریافت می‌کنند، این سبد شامل حالشان شود.
وی تصریح کرد: در مرحله بعد که یکی دو هفته آینده آغاز می‌شود، همه مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول دریافت سبد خواهند شد و بلافاصله به همه کارگران مشمول قانون کار سبد کالا تحویل می‌شود.
وی تأکید کرد: بخشی از کارمندان که مشمول قانون کار و در محیط‌های اداری هستند، آنها هم همراه با کارگران سبد کالا خواهند گرفت.

2 سبد یکجا
در همین باره مدیر اجرایی سبد کالایی هم از مردم درخواست کرد تا وقت خود را در صفهای طولانی دریافت سبد کالا تلف نکنند و گفت: اگر مردم اعتراضهایی در این زمینه داشتند، می‌توانند به شماره تلفن 124 مرتبط با سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اطلاع دهند، ضمن اینکه می‌توانند از طریق سایت سبد کالا، از نزدیکترین فروشگاه عرضه کننده کالا به محل زندگی خود اطلاع حاصل کنند.
حاج علی افزود: مراجعه تدریجی و با آرامش به شبکه‌های توزیع سبد کالا از سوی مردم سبب می‌شود تا بار ترافیکی در دریافت این سبدها کاهش یابد و دولت خدمات رسانی بهتری به مردم داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های pos نیز که در فروشگاه‌های منتخب به کار گرفته شده است، با اشکال مواجه شد، متصدیان می‌توانند از طریق شماره تلفن- 22926426مسایل خود را در میان بگذارند.وی با اشاره به اینکه در یک روز 220 هزار نفر سبد کالای خود را دریافت کردند، گفت: دلیل اینکه مشاهده می‌شود از دو کارمند با شرایط یکسان، یک نفر مشمول دریافت سبد کالا شده و دومی نشده، اینکه اطلاعات افراد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هنوز وارد سامانه نشده است که به زودی وارد می‌شود.وی در ادامه تأکید کرد: آن دسته از مشمولانی که این دوره سبد کالا دریافت نکرده‌ اند، در دور بعدی هر دو سبد را به صورت یکجا دریافت خواهند کرد.
به گفته این مقام مسؤول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، کلیه کارگران مشمول قانون کار در دور بعدی سبد کالا دریافت می‌کنند.

نارضایتی از نظام بانکی
این اظهارات در حالی است که مشکلات اجرایی اعطای سبد کالا این بار در شبکه بانکی خودنمایی کرد و در حالی یکسری از مشمولان دریافت این سبد با برقراری ارتباط با سامانه وزارت صنعت پیامکی با این مضمون «هموطن گرامی، سبدکالا به شما تخصیص داده شده است ولی شماره کارت شما برای تحویل سبدکالا به سامانه اعلام نشده است»، دریافت کرده‌اند که شعبه‌های بانکها در این باره اطلاع چندانی ندارند و موجبات سرگردانی شهروندان را فراهم کرده‌اند.
این بدان معناست که شهروندان باید پیش از مراجعه به فروشگاه‌های عرضه سبد کالا، اطمینان داشته باشند که شبکه بانکی، شماره کارت‌ آنان را جایگزین شماره حسابهای بانکی در سامانه هدفمندی یارانه‌ها کرده باشد.
گفتنی است، مرحله دوم توزیع سبد کالا از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و همه بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران و بتدریج تمام مشمولان سبد کالا دریافت خواهند کرد، اما در صورت ادامه مشکلات، نارضایتی‌ها از نظام بانکی در این زمینه بیشتر می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2