وزیر کشور: یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد در کشور داریم

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک میلیون و 300 هزار نفر معتاد در کشور داریم، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته علت اصلی گرایش به اعتیاد لذت‌جویی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی از مراسم دیدار با ورزشکاران راهکارهای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: یک میلیون و 200 تا 300 هزار نفر معتاد در کشور داریم که این رقم در دنیا 210 میلیون نفر برآورد شده است.

وی ادامه داد: به عنوان یک کشور مسلمان این رقم نیز برای ما قابل قبول نیست و باید تعداد معتادان این کشور کاهش یابد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: سالانه 1600 میلیارد دلار مبادلات مالی تجارت مواد مخدر است که این رقم در ایران به 3 هزار میلیارد دلار برآورد شده است.

رحمانی فضلی افزود: در حال حاضر تنوع مواد مخدر از سنتی به صنعتی گرایش پیدا کرده و انواع مواد مخدر را در قالب‌های مختلف و کاربری‌های خاص از جمله برای دانشجویان عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استرس و اضطراب تعاریفی است که برای مواد مخدر صنعتی اتفاق می‌افتد، گفت: بر اساس تمام نظرسنجی‌های مختلف از دلایل اصلی گرایش به مواد مخدر لذت‌جویی است.

وزیر کشور افزود: در حال حاضر محوری‌ترین آسیب اجتماعی اعتیاد است و 55 درصد طلاق‌ها،‌20 درصد از قتل‌ها و درصد بسیاری از سرقت‌ها به دلیل گرایش به مواد مخدر است و در صورتی که این معضل اجتماعی حل شود، مابقی مشکلات اجتماعی قابل کنترل است.

وی گفت: در سال گذشته 500 تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که در 9 ماهه اول امسال نیز 500 تن مواد مخدر کشف شده است که در این مدت تا سال گذشته برابری می‌کند.

رحمانی فضلی افزود: در مرزها مدیریت و کنترل نسبی خوبی داشته‌ایم و 5300 مرکز درمانی از کشور برای درمان معتادین دایر شده است که 90 درصد این مراکز در بخش خصوصی است.

وی گفت: از یک میلیون و 200 تا 300 هزار معتاد در کشور 750 هزار نفر را تحت درمان داریم و در حال تلاش هستیم تا مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد را افزایش دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =