شغل دوم گزارشگران ورزشی

دنیای ورزش امروز و اقتصاد در آن باعث شده تا حضور در این عرصه موجب ارتباطات بسیاری شود. مجریان و گزارشگران ورزشی هم از این امر مستثنا نیستند.این بار به سراغ مشاغل دوم گزارشگران رفتیم تا ببیند میکروفن به دستان در دنیای اقتصاد چه می کنند.

هفته نامه حاشیه: دنیای ورزش امروز و اقتصاد در آن باعث شده تا حضور در این عرصه موجب ارتباطات بسیاری شود. مجریان و گزارشگران ورزشی هم از این امر مستثنا نیستند. این بار به سراغ مشاغل دوم گزارشگران رفتیم تا ببیند میکروفن به دستان در دنیای اقتصاد چه می کنند. در این میان، با مزدک میرزایی درباره مدرسه فوتبالش و آموزش فوتبال به پسران علی کریمی هم گفتگو کرده ایم.

مزدک میرزایی؛ مربیگری فرزندان جادوگر

مزدک میرزایی که در این سال ها زیر سایه عادل فردوسی پور حضور داشته به دنبال عملی کردن ایده های بزرگش است. گزارشگر خوش صدای برلنامه های ورزشی که در روزنامه های جام جم و سایت خبر آنلاین معمولا نویسنده گزارش لیگ قهرمانان اروپا و ترجمه مقالات ورزشی مجلات اروپایی را برعهده دارد اما مطمئنا این سورپرایز بزرگ، شغل دوم و پرماجرای او است که در «حاشیه» افشاگری می شود.

چیذر شمالی – ورزشگاه سعیدی؛ پسربچه های قد و نیم قد به دنبال توپ و چهار نفر در حال تعلیم و آموزش به آنها؛ این چیزی است که در تمام مدارس فوتبال دایر در تهران و شهرستان ها می توان مشهده کرد اما اگر کمی دقت کنید، چهره هایی آشنا در بین آنها دیده می شود. مزدک میرزایی با چیزی که جلوی دوربین نشان می دهد کاملا متفاوت است. لباس گرمکن ورزشی و داد و بیدادهای او بر سر بازیکنان، کاراکتری است که کسی از او انتظار ندارد اما مجری و گزارشگر خوش صدا و محبوب تلویزیون بعد از چند حرکت و آیتم تمرینی نشان می دهد که چیزهایی برای عرضه دارد. خودش هم این مسئله را در گفتگو با «حاشیه» تایید می کند: «دوره مربیگری C و D را پشت سر گذاشتیم و با توجه به کلاس هایی که در کرج برگزار شد، مدرک آن را هم دریافت کرده ام. دوستانی هم در اینجا حضور دارند که به همراه من در آن کلاس ها حضور داشتند. هدف ما این است که سهمی در آموزش و ورزش داشته باشیم.»

بازیکنان قد و نیم قد که زیر نگاه مادرانشان که از پشت فنس ها به حرکات آنها نگاه می کنند، شاید هر یک از این مادران در تصورات و رویای خود را علی کریمی و دایی و مهدوی کیای آینده این فوتبال می دانند. مزدک که به توانایی شاگردانش شک ندارد، می گوید: «در بین بازیکنانی که اینجا آموزش می بینند، نفراتی حضور دارند که می توان به آینده آنها. امیدوار بود. آنها بعد از تمرین هم باقی می مانند و می خواهند انفرادی آموزش ببینند و بیشتر کار کنند. بی توجهی در حرکات آنها دیده نمی شود و همه اینها باعث می شود بتوان به آینده آنها امیدوار بود.»
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/11/20/251744_103.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −  85  =