الجزایر ؛ سه روز عزای عمومی درپی سانحه هوایی

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر به مناسبت کشته شدن دهها نفر از شهروندان این کشور در روز سه شنبه در حادثه سقوط هواپیمای هرکولس سی-130 سه روز در الجزایر عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان از الجزیره، این حادثه در منطقه کوه فرطاس در ایالت ام البواقی در 450 کیلومتری شرق پایتخت الجزایر روی داد.

رادیو الجزایر اعلام کرد اجساد 71 نفر از قربانیان پیدا شده و یک نفر نیز که به شدت مصدوم شده بود به بیمارستان نظامی قسنطینه منتقل شد. این رادیو شمار مسافران این هواپیما را 77 نفر اعلام کرد.

بوتفلیقه وقوع این حادثه را به بازماندگان قربانیان آن تسلیت گفت و به مناسبت این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد که از روز چهارشنبه آغاز می شود.

بوتفلیقه در این پیام خود همچنین هرگونه تلاشی را برای خدشه وارد کردن به وحدت ارتش و تضعیف آن مردود اعلام کرد. وی تاکید کرد هیچ کس در هر مقامی حق ندارد ارتش الجزایر و دیگر نهادهای برآمده از قانون اساسی را در معرض آشوب قرار دهد.

این اظهارات بوتفلیقه پاسخی روشن به اتهامات عمار سعدانی دبیرکل حزب جبهه آزادیبخش ملی الجزایر به عنوان بزرگترین حزب در پارلمان الجزایر است که اتهامات خطرناکی را متوجه دستگاه اطلاعاتی و رئیس آن محمد مدین کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  5  =