مرد رِند سینمای ایران، بهترین بازیگر شد

رضا عطاران بازیگر و کارگردان طناز عرصه سینما و تلویزیون است. او با ساخت و بازی در سریال های موفق توانسته طرفداران پروپا قرصی برای خود پیدا کند که پیگیر کارهای سینمایی او هم هستند.

روزنامه هفت صبح: رضا عطاران بازیگر و کارگردان طناز عرصه سینما و تلویزیون است. او با ساخت و بازی در سریال های موفق توانسته طرفداران پروپا قرصی برای خود پیدا کند که پیگیر کارهای سینمایی او هم هستند. حالا او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را هم به خاطر بازی در فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی دریافت کرده است.

 بیشتر نقش آفرینی های او مربوط به فیلم های کمدی است که الحق و الانصاف، به خوبی از پس این نقش ها برمی آید. نقش هایی که در فیلم هایی چون «توفیق اجباری» محمد حسین لطیفی، «ورود آقایون ممنوع» رامبد جوان برعهده داشته از مهمترین کارهای او در عرصه فیلم های کمدی به حساب می آید که دومی پرفروش ترین فیلم سال اکرانش شد اما کارگردانی که شاید کشف کرد عطاران با وجود سابقه طولانی در عرصه سینمای کمدی قابلیت ایفای نقش جدی را هم دارد، عبدالرضا کاهانی بود.

او با سپردن نقش اصلی «اسب حیوان نجیبی است» دست به خطر زد و توانست قابلیت های عطاران را در سینمای جدی هم به دیگران نشان دهد. همکاری مجدد او با کاهانی در فیلم «بی خود و بی جهت» هم نقش ماندگار دیگری برای او رقفم زد. نقشی که شاید تنها گزینه مناسب برای ایفای آن بود. او بالاخره در سال 1390 دست به خطر زد و اولین فیلم سینمایی خود را به نام «خوابم میاد» را کارگردانی کرد. فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در بخش نوعی نگاه جشنواره را از آن خود کند.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/11/23/253075_487.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  35