بازار پرداخت ترکیه، هدف جدید معتبرترین شرکت پرداخت الکترونیکی در بریتانیا

شرکت مونایتایز، یکی از معتبرترین شرکت های فعال درحوزه پرداخت الکترونیکی بریتانیا، شرکت پوزیترون یازیلیم، از شرکت های فعال در حوزه فناوری تلفن همراه در کشور ترکیه را به مبلغ 24 میلیون پوند خریده است. این معامله نشان می دهد که بازار خدمات پرداخت الکترونیکی در کشورهای شرق دریای مدیترانه روندی رو به رشد در پیش دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک وزیترون یازیلیم در سال 2000 میلادی تاسیس شد. ترکیه بانک، بانک مسکن ترکیه در ترکیه و بانک­های ANB و بانک اسلامی قطر نیز در خاورمیانه از مشتریان عمده شرکت پوزیترون هستند.

موسسه دلویت این شرکت را به عنوان یکی از 10 شرکت با بیشترین سرعت رشد در ترکیه انتخاب کرد. پوزیترون مشتریانی از بین شرکت های مخابراتی، دارویی و فروشگاه های زنجیره ای دارد. از جمله مشتریان پوزیترون می توان به ترکیش ایر، ایی­بِی، اِن­جی، تی­ایی­بی، گلاکسو اسمیت کلاین و شرکت هِپسی­بورادا اشاره کرد.

 مدیر پوزیترون در این باره می گوید: «هنگامی که 9 سال قبل، تلفن همراه را به عنوان ابزار فرایندها و خدماتی که ارایه می دهیم، قرار دادیم، می دانستیم چطور طرح هایی نوین و  ساده می توانند شیوه مدیریت پول مردم را  تغییر دهند. پیوستن به مونایتایز رویای ما را سرعت می بخشد و به ما اجازه می دهد از فناوری و کارشناسی بی­نظیر این گروه بهره ببریم، همچنین مشتاقیم هم زمان با رشد تقاضا در بازار و راه حل های پولی، بخشی از تیم مونایتایز باشیم.»

مدیریت این شرکت اکنون به پیتر رادکلیف مدیر بخش بین الملل مونایتایز سپرده شده است. وی می گوید: «بانک ها، ارایه دهندگان خدمات پرداخت الکترونیکی، شرکت های مخابراتی و فروشگاه های زنجیره ای همه نیاز به خلق خدمات ایف پول الکترونیکی ایمن دارند که بتوانند در برابر کاهش استفاده از واسطه های ارتباطی با مشتریان از خود محافظت و فرصت های درآمدزایی جدیدی را خلق کنند و به این ترتیب نقش بزرگتری در زندگی مشتریان داشته باشند. مونایتایز و پوزیترون رویایی مشترک دارند. ازجمله: کمک به کسب و کارها تا مسیر خود را در چشم انداز کیف پول الکترونیکی بیابند؛ که این معامله گامی مهم در این روند محسوب می گردد.»

ترکیه درماه های اخیر شاهد رشد چشمگیری در حوزه کسب و کار موبایل  بوده است که در ماه دسامبر، گارانتی بانک ترکیه و ترکسل (اپراتور موبایل) با شرکت ویزا کارت همکاری جدیدی را آغاز نمودند، تا کیف پول الکترونیکی را بر روی تلفن های همراه ترکسل به تعداد بیشتری از مردم ترکیه ای عرضه نمایند.

مسترکارت نیز در ژانویه، شرکت ارایه کننده خدمات پرداخت الکترونیکی دیگری در ترکیه به نام پِرُووس را خریداری کرد. مدیران مسترکارت ترکیه را بازاری رو به رشد می دانند و معتقد هستند این معامله حضور این آنان را در بازار رو به رشد پرداخت های الکترونیکی ترکیه افزایش خواهد داد. پِرُووس در سال 2001 میلادی، در استانبول تاسیس شد و تخصص اصلی آن صدور کارت، ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و پشتیبانی کارتخوان و خودپرداز است. این شرکت نیز طیفی از بانک ها و شرکت های مخابراتی و فروشگاه های زنجیره ای را در بین مشتریان خود دارد.

آلاستر لوکیز مدیر ارشد گروه مونایتایز در این باره می گوید: «خرید پوزیترون موقعیت برتر مونایتایز را به عنوان یک شرکت بین المللی ارایه کننده فناوری های روز در مرکز حوزه پرداخت الکترونیکی تقویت می کند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  15