قطع ارتباط با آموزش آینده بانک را متزلزل می‌کند

مراسم اختتامیه چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت کارکنان جدیدالورود بانک اقتصادنوین با حضور رئیس هیات مدیره، معاونین، مدیران، اعضای هیات علمی مرکز آموزش بانک اقتصادنوین و نفرات برتر دوره قبل در محل ساختمان آموزش این بانک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روابط عمومی بانک اقتصادنوین، بهرام فتحعلی رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین در این مراسم با اشاره به اهمیت انجام سوگندنامه در حرفه بانکداری، گفت: حرفه بانکداری از جمله مشاغلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و صفت بانکدار زمانی به فرد تلقی می‌شود که مراسم سوگندنامه را به جای آورده باشد.
وی با اشاره به تفاوت‌های حرفه و شغل گفت: انتخاب شغل محدودیتی ندارد و افراد به راحتی می‌توانند شغل انتخاب کنند، ولی برای انتخاب حرفه فرد باید دارای صلاحیت ویژه و خاص باشد و این صلاحیت توسط افراد دیگر به تایید برسد.
وی با تشکر از افرادی که در آموزش به همکاران نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: مجموعه توان‌مند و تجهیزات مدرن، ظرفیت مناسبی برای مرکز آموزش بانک اقتصادنوین فراهم کرده که توجه به بحث آموزش آینده بانک را تضمین خواهد کرد.
وی به اهمیت آموزش در عرصه بانکداری اشاره کرد و گفت: بانکداری از جمله حرفه‌های مدرن به شمار می‌رود که مورد احترام جامعه است، در چنین شرایطی لازم است فعالان این عرصه توانایی و دانش خود را مطابق با سطح توقع آحاد مختلف جامعه افزایش دهند که ساده‌ترین راه آن توجه به آموزش است.
فتحعلی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی بانک به حد مناسب رسیده است، گفت: رسالت و شایستگی‌ها با آموزش‌های علمی و عملی در بانک اقتصادنوین تکوین شده است، به طوری که امروز نیروی انسانی در بانک اقتصادنوین به واسطه حضور در دوره‌های آموزشی به روز، به سرمایه انحصاری بانک تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه با ادای رسمی قسم‌نامه بانک رسما جوانان این گروه بانکدار خواهند شد افزود: جوانان این گروه امروز با پذیرش بانک، رسما وارد حرفه بانکداری شده‌اند و با عضویت در این خانواده بزرگ، مسئولیت آنها نیز سنگین‌تر خواهد شد.
رئیس هیات مدیره بانک با تبریک مجدد به جوانان این گروه به قابلیت‌های آموزشی بانک اقتصادنوین به عنوان یکی از نام‌آورترین مراکز حرفه‌ای نظام بانکی اشاره کرد و حضور جوانان مستعد و آموزش دیده را از دست‌آوردهای این مرکز دانست.
رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین آموزش را اساسی‌ترین مسئولیت سازمان عنوان کرد و گفت: قطع ارتباط با مباحث آموزشی به معنای کسب تجربه بدون پشتوانه علمی است که این روش آینده بانک را متزلزل خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت آموزش بانک اقتصادنوین به تناسب شغل و سمت افراد دوره‌های آموزرشی مناسب برگزار می‌کند از اداره آموزش برای برنامه‌ریزی‌های آموزشی تشکر کرد.
وی اظهار داشت: بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی با درک این اهمیت مرکز آموزش مدرن و مجهزی راه‌اندازی کرده که استادان زبده در آن مشغول تدریس می‌باشند.
علی‌اکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی بانک اقتصادنوین نیز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت کارکنان جدیدالورود بانک اقتصادنوین با بیان اینکه بانک اقتصادنوین بنگاهی اقتصادی است که فعالیت‌های آن باید منتج به سود آوری و ارزش افزوده برای همه ذ‌‌ی‌نفعان بانک شود گفت: مشتریان به عنوان ذی‌نفعان اصلی بانک که ادامه حیات سازمان بدون آنها ممکن نیست، یکی از سرمایه‌های اصلی بانک به شمار می‌روند و بانکداران به عنوان اولین نقطه تماس در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب و ماندگار در ذهن مشتریان بسیار تاثیرگذارند.
وی به مباحث اخلاقی در نحوه برخورد با مشتریان از طریق پاسخ‌گویی موثر، رفتار مطلوب، مودبانه و راهنماگر به عنوان عوامل اصلی در ارتباط موثر با این گروه اشاره کرد و افزود: بانکداران باید بتوانند مشتری را شیفته منش مشتری مدارانه بانک نمایند تا ماندگاری مشتری در بانک تضمین گردد.
معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی با اشاره به اینکه رفتار، گفتار، کردار، شیوه پاسخ‌گویی در این بخش و پوشش همکاران در ساختن تصویر ذهنی در مشتریان اثرگذار است تصریح کرد: تغییرات محیطی و پیشرفت علم و تکنولوژی باعث تغییر نیازها و خواسته‌های مشتریان می‌شود. در شرایط رقابتی امروز که بانک‌ها ابزارهای متعدد رقابتی در اختیار ندارند، تنها امتیاز ارزش‌آفرین برای جلب مشتری نحوه سرویس‌دهی و ارائه خدمت به مشتریان است که این مهم با هنر بانکداران محقق می‌شود. به گفته وی برای تحقق این امر لحظه‌ای از یادگیری و آموزش‌های جدید نباید غافل شد.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد تراکنش‌های بانکی امروز به صورت غیرحضوری انجام می‌شود اضافه کرد: در این شرایط به زعم یکی از بزرگان: "سازمان‌ها بر اساس آنچه می‌دانند باید برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنند" باید تلاش کنیم سطح آگاهی و دانش خود و سازمان خود را دایما ارتقا دهیم.
حدادزادگان ارائه مشورت و همراهی با مشتریان را به عنوان راهکارهایی در این زمینه عنوان کرد و افزود: شان، منزلت، اعتبار و جایگاه بانک اقتصادنوین در طول سالیان بسیار و با همت و پشتکار بسیاری از مدیران و همکاران در واحدهای مختلف بانک ایجاد شده و امروز ما وام‌دار همه این تلاش‌ها هستیم و شایسته است در حفظ این جایگاه ارتقای آن نهایت تلاش و گزینش را انجام دهیم.
وی بانک را متعلق به جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی بانک دانست و به جوانان برای ایجاد آمادگی برای مقابله به روزهای متلاطم آینده تاکید کرد.
معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی با اشاره به نقش پیشتاز بانک اقتصادنوین در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به جوانان برای توجه مضاعف در این بخش تاکید کرد.
زهرا میرحسینی، معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه باید با ایفای نقش‌ها الگو باشیم به تشریح کارکرد و ساختار معاونت فناوری اطلاعات پرداخت و وظایف زیرمجموعه‌های این معاونت را برای آشنایی بیشتر همکاران مورد اشاره قرار داد.
وی با اشاره به لزوم نوآوری و خلاقیت برای بانکداران آینده تصریح کرد: با تکیه بر این دو اصل است که می‌توان آینده را برای مشتریان به نحو مطلوب ساخت.
به گفته وی آینده با ایده‌پردازی برای مشتریان با قلب و مغز بانکداران جوان شکوفاتر خواهد بود و با بهره‌گیری از ابزارهای فناوری، ایده‌ها را می‌توان بهتر، سریع تر ،ساده تر و امن‌تر در اختیار مشتریان قرار داد.
میرحسینی با اشاره به اینکه رعایت شعارهای امنیتی ضامن اعتماد به بانک خواهد بود بار دیگر به آموزش و رعایت موارد امنیتی تاکید کرد و گفت: آینده‌سازان اقتصادنوین خلاقان و نوآورانی هستند که سرویس‌های مبتنی بر فن‌آوری امن تر ارائه می‌کنند.
علیرضا لشگری‌پور مدیر آموزش و توسعه انسانی بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم با ارائه گزارش از فعالیت‌های آموزشی با اشاره به اینکه از اول اسفند سال 1390 که مرکز آموزش در ساختمان خیابان فردوسی استقرار یافته به دوره‌های آموزشی برگزار شده در این مرکز اشاره کرد.
مدیر آموزش و توسعه انسانی بانک اقتصادنوین با اشاره به اینکه در دوره‌های اخیر از پیش‌کسوتان صنعت بانکداری، اساتید دانشگاه بهره گرفتیم، افزود: از اساتید و همکاران در برگزاری این دوره‌های آموزشی تشکر دارم و باید عنوان کنم که همکاران دوره اخیر در نظم و انضباط در مجموع گروه شایسته‌ای ارزیابی شده‌اند.
در این مراسم علی حسینی مدیر امور شعب استان‌ها نیز طی سخنانی بر اهمیت برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی تاکید کرد. در پایان این مراسم از نفرات برتر دومین دوره آموزشی بدو خدمت در دو گروه تجلیل شد.
در گروه اول عطیه شومال از شعبه جنت‌آباد با معدل به مقام نخست دست یافت. در این گروه مهرنوش آوازی از شعبه سرو غربی و مهدی حیدری ترکمانی از شعبه بعثت به ترتیب دوم و سوم شدند.
در گروه دوم نیز متینه نامدار خطیبانی از شعبه فرشته به مقام نخست دست یافت و بابک کشاورز از شعبه نازی‌آباد و نجمه علیرضایی از شعبه هنگام شمالی مشترکا رتبه دوم را به دست آوردند و ریحانه رمضانپور از شعبه میدان مادر سوم شد.
در این مراسم همچنین از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی قدرانی شد. سمیه زرین از اداره اعتبارات، مرجان مهدیان مرضیه اصانلو و آیدین هزارخانی هر سه از شعبه تجریش، لیلا رفعتی و طناز زیبا از شرکت لیزینگ، امیر امیری از مدیریت حقوقی، سولماز افرنچه از شعبه صیقلان رشت، زهرا رحیمی از شعبه علوی خرم آباد و آرش فلاح از شعبه ستارخان همکارانی بودند که در این مسابقه حایز رتبه برتر شدند.
اختتامیه مراسم با تحلیف و سوگند دانش‌آموختگان این دوره بانک اقتصادنوین به پایان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5