گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ در استقلال

اتفاقاتی که از نظر مدیریتی در باشگاه پرسپولیس رخ داد سبب شد تا حرف و حدیث‌ بسیاری در مورد مبلغ قرارداد بازیکنان این فصل سرخپوشان به گوش برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اتفاقاتی که از نظر مدیریتی در باشگاه پرسپولیس رخ داد سبب شد تا حرف و حدیث‌ بسیاری در مورد مبلغ قرارداد بازیکنان این فصل سرخپوشان به گوش برسد. در این خصوص گفته می‌شد که پرسپولیسی‌ها این فصل هزینه بسیاری را صرف بستن تیم کرده‌اند و البته در پی این موضوع سازمان لیگ مدعی شد که سرخپوشان از نظر هزینه‌های مالی سومین تیم این فصل هستند. در این خصوص گفته می‌شد که استقلال بالاتر از سرخپوشان قرار دارد. در این خصوص با یکی از مسئولان باشگاه صحبت کردیم که این موضوع را تایید کرد ولی استدلال‌های منطقی را هم برای بیشتر بودن قرارداد استقلالی‌ها به زبان آورد.

حضور در نیمه نهایی آسیا

استقلال این فصل نماینده ایران در جمع 4 تیم برتر آسیا بود و باید به هر شکل ممکن از اعتبار خود دفاع می‌کرد. به همین دلیل فتح‌اله‌زاده تلاش کرد تا ابتدای فصل تمام نفرات حاضر در فهرست موردنظر قلعه‌نوعی را جذب کند و در این خصوص با وجود مشکلات مالی باشگاه تلاش کرد تا نظر مساعد بازیکنان را از نظر مالی جلب نماید. با توجه به این که بازیکنان موردنظر قلعه‌نوعی اکثرا با پیشنهادهای خارجی خوبی روبه‌رو شده بودند و در حال رفتن به آن سوی مرزها بودند به همین دلیل مدیرعامل تیم تلاش کرد تا مبلغ مناسبی برای آنها در نظر بگیرد تا این نفرات هم زیاد از نظر مالی ضرر نکنند. البته رقمی که باشگاه استقلال به این بازیکنان داد، نیمی از مبلغ پیشنهادی از سوی تیم‌های قطری و اماراتی هم نبود ولی در هر صورت بازیکنان استقلال با تعصب بالا و برای قهرمانی در آسیا قبول کردند با مبلغ پایین‌تر آبی‌پوش شوند.

آندو رکورد شکست

آندرانیک تیموریان را باید گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر دانست. هافبکی که هم توانست رکورد قرارداد نکونام با 1.7 میلیارد تومان در استقلال را بشکند و هم یک رقم جدید را در تاریخ لیگ برتر برای خود به ثبت رساند. شنیده‌های ما حاکی از آن است که رقم قرارداد آندو مبلغی در حدود 2.1 میلیارد تومان است البته باشگاه استقلال متعهد شد این مبلغ را به علاوه 250 میلیون طلب تیموریان از سال‌های گذشته به او پرداخت کند.

استقلال و 6 بازیکن میلیاردی

سوای آندرانیک تیموریان، استقلال این فصل بازیکنان میلیاردی دیگری را هم در اختیار داشت. رحمتی، منتظری، نکونام، حیدری و قاضی بازیکنانی بودند که رقم قرارداد آنها بالای یک میلیارد می‌شد. به گفته یکی از مسئولان باشگاه همین 6 بازیکن هزینه‌ای بالغ بر 9.4 میلیارد تومان روی دست باشگاه گذاشته است که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید ولی اگر فتح‌اله‌زاده با درخواست‌های مالی این بازیکنان موافقت نمی‌کرد، آنها با رقمی بسیار بیشتر راهی تیم دیگری می‌شدند.

سود 2 میلیاردی از جدایی‌ها

اما با وجود این که بسیاری روی هزینه 9.4 میلیاردی استقلال برای 6 بازیکن زوم می‌کنند، نباید از این موضوع غافل شد که جدایی منتظری و نکونام سودی هم به فتح‌اله‌زاده‌ رساند. این دو بازیکن با دریافت فقط بخشی از قرارداد خود که حدود 40 درصد می‌شد از جمع آبی‌پوشان جدا شدند تا باشگاه استقلال حدود دو میلیارد از هزینه‌های خود را کمتر کند. این در حالی است که مجیدی و گوران لاوره نیز هر کدام 40 تا 50 درصد قرارداد خود را دریافت کردند و از این تیم جدا شدند.

منبع: روزنامه نود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  70