خانم های جوان، موفقیت را در چه می‌دانند؟

در چند دهه اخیر میزان شادی در افراد جوامع، به ویژه در زنان به میزان قابل توجهی، کاهش یافته است. در سال 2009 مطالعاتی تحت عنوان «تناقض کاهش شادی در زنان» انجام شد. اگر بپذیریم که این معضل وجود دارد، پس آموزش زنان برای شاد بودن چه معنایی دارد؟

مجله موفقیت: در چند دهه اخیر میزان شادی در افراد جوامع، به ویژه در زنان به میزان قابل توجهی، کاهش یافته است. در سال 2009 مطالعاتی تحت عنوان «تناقض کاهش شادی در زنان» انجام شد. اگر بپذیریم که این معضل وجود دارد، پس آموزش زنان و دختران جوان برای شاد بودن چه معنایی دارد؟ چه کسانی الگوی شادی آنها هستند؟ اگر بخواهید به زنان و دختران جوان در مورد شاد زیستن توصیه کنید چه می گویید؟

بسیاری از زنان دوست دارند در یک دانشگاه خوب تحصیل کنند، شغل مناسب و همسری ایده آل داشته باشند و مادری نمونه باشند. اگر از زنان جوان پرسیده شود که چه تعریفی از موفقیت دارند، به جای تمرکز بر «داشته هایشان» به خواسته های شان توجه می کنند. در اینجا فهرستی از تجربیات و تحقیقات دانشگاهی وجود دارند که آنها را در اختیارتان قرار می دهیم:

بیشتر تجربه کسب کنید

وقتی نوجوان بودم، دوست داشتم مانند دوستم لباس بپوشم؛ زیرا تمام لباس هایش مارک دار بود و چقدر این طرز لباس پوشیدن برایم جالب بود. زمانی که از مدرسه حقوق فارغ التحصیل شدم و شروع به کارآموزی کردم، خیلی خوشحال بودم که می توانم هزینه یک کیف مارک دار را تامین کنم. تملک چیز بدی نیست اما مادی گرایی، نه تنها خوشبختی نمی آورد بلکه نشانه وابستگی نیز است.

مطالعاتی بر روی 12000 دانشجوی سال اول که جده ساله بودند انجام شد و سپس رضایتمندی شان از زندگی در سی و هفت سالگی بررسی شد و مشخص شد افرادی که آرمان های مادی داشتند، کمتر از زندگی شان راضی بودند.

بر «خودکارآمدی» تمرکز کنید نه عزت نفس

عزت نفس ارزیابی شما از ارزش خودتان است؛ در حالی که «خودکارآمدی» توانایی دوست داشتن خود است؛ احساسی که می گوید شما می تواندی زندگی تان را خودتان رقم بزنید.  برای اولین بار که دکتر «کارن ریویچ» در مورد تفاوت های این دو صحبت کرد، متقاعد شدم که خودکارآمدی بسیار مهم است. از این توانایی می آموزیم که چگونه خود را با شکست ها و ناکامی هات تطبیق دهیم و چگونه با آنها روبرو شویم. متاسفانه همه تلاش می کنیم تا از فرزندانمان در برابر این شکست ها محافظت کنیم، که این کار در واقع ایجاد عدم انعطاف پذیری در فرزندانمان است.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/12/3/258069_414.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  +    =  83