تکانه سفر بر سکه و دلار

عمده ارزهای پراهمیت، انواع سکه و طلای 18 عیار با تکانه قیمتی در بازار تهران روبه‌رو شد، تکانه‌ای که در 2 ماه گذشته کم‌سابقه بوده است. فعالان بازار این تغییرات را با درپیش بودن تعطیلات نوروز مرتبط می‌دانند. به گفته آنان، تقاضای ارز مسافرتی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افزایش یافته و این عامل، سبب افزایش نرخ ارز شده است. با افزایش نرخ ارز قیمت سکه نیز کمی جابه‌جا شده است. البته سکه در کنار اثرپذیری از افزایش نرخ دلار به‌واسطه کارکردی که به عنوان هدیه دارد با افزایش تقاضا روبه‌رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد  عمده ارزهای پراهمیت، انواع سکه و طلای 18 عیار با تکانه قیمتی در بازار تهران روبه‌رو شد، تکانه‌ای که در 2 ماه گذشته کم‌سابقه بوده است. فعالان بازار این تغییرات را با درپیش بودن تعطیلات نوروز مرتبط می‌دانند. به گفته آنان، تقاضای ارز مسافرتی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افزایش یافته و این عامل، سبب افزایش نرخ ارز شده است. با افزایش نرخ ارز قیمت سکه نیز کمی جابه‌جا شده است. البته سکه در کنار اثرپذیری از افزایش نرخ دلار به‌واسطه کارکردی که به عنوان هدیه دارد با افزایش تقاضا روبه‌رو شده است.

نزدیک شدن به روزهای پایان سال با افزایش تقاضای ارز برای مسافرت همراه شد
تکانه تقاضای مسافرتی بر بازار

گروه بازار پول- قیمت ارزهای پراهمیت بازار داخلی، دیروز به مقدار قابل‌توجهی در مقایسه با روزهای قبل افزایش یافت. بازاری‌ها این تغییرات را با افزایش تقاضایی که مسافران نوروزی موجب شده‌اند، مرتبط می‌دانند. گفته می‌شود از آنجا که معمولا قیمت‌ها پیش از عید افزایش می‌یابد، معمولا مسافران در این روزها و کمی زودتر به تهیه ارزهای مورد نیاز خود اقدام می‌کنند تا مجبور به پرداخت پول بیشتر در روزهای پایانی سال نشوند.
این امر نیز باعث می‌شود صعود قیمت ارز از این روزها شروع شود و تا روزهای پایانی سال ادامه یابد. همچنین با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تقاضا برای سکه و طلای 18 عیار نیز قدری افزایش یافته و همراه با افزایش نسبی نرخ ارزها، رشد قیمت این کالاها را موجب شده است. علاوه‌بر این، عامل سوم در افزایش قیمت طلا، رشد نرخ اونس در بازارهای جهانی به‌واسطه افت شاخص سهام در اروپا بوده که همسو با دو عامل دیگر، به افزایش بهای طلا در بازار داخلی منجر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄  34  =