فقط نیم ساعت برای دیدن نقاشی های عصر حجر فرصت دارید!

غار باستانی آلتامیرای اسپانیا، برای نخستین بار پس از 12 سال به مدت کوتاهی بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،خبرآنلاین،از میان 83 نامزد، دو خبرنگار و سه جهانگرد بخت آن را داشتند که سفری 37 دقیقه ای به درون این غار داشته باشند.
یورو نیوز نوشت ؛ این سفر تحقیقاتی با هدف بررسی اثرات احتمالی تغییرات دما بر نقاشی های دیواری این غار صورت گرفته است.
این غار به دلیل نقاشی های دیواری چند هزار ساله خود از شهرتی جهانی برخوردار است.

غار آلتامیرا نزدیک سانتاندر، در اسپانیا که در دیوارها و سقف آن تصاویر حیوانات نقاشی شده و از آثار هنری عصر حجراست.
آثار نقاشی بر دیوار غارها به عنوان آثار مردمان پیش از تاریخ به آسانی پذیرفته نشد. همهٔ مولفین از این اکتشاف مارسلینو دوسوتولا که نخست با عدم قبول عامه روبرو شد یاد کرده‌اند. وی در سال 1879 در غار مشهور آلتامیرا در ناحیه سانتاندر مشغول حفریات بود.دخترک 5 ساله‌اش کمتر از پدر مجذوب دستاوردهای رسی و سنگی برآمده از دل خاک بود و برای همین در حین تماشای دیواره و سقف غار متوجه اشکال جانوران شد.

دوسوتولا بر این اعتقاد بود که این تصاویر متعلق به هزاران سال پیش است، اما بسیاری از دانشمندان این عمل را به گاوچران‌های همان حوالی نسبت دادند که برای سرگرمی و تفریح به ترسیم این اشکال پرداخته‌اند. اما با کشف تصاویری مشابه در غارهای حاشیه اقیانوس اطلس از سال 1883 تا 1901 نظر محافل علمی دگرگون شد. با بکارگیری روش‌های پیشرفته قدمت این نقاشی‌ها به اثبات رسید

آثار هنری مربوط به غارها در اروپا مربوط به ادوار مختلف پارینه سنگی یا پالئولیتیک هستند،یعنی حدود ٤٠ تا ١٠ هزار قبل از میلاد هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄  1  =