دنیای اپلیکیشن ها اینده بانکداری را رقم می زند/احراز هویت مهمترین محدودیت در فضای بانکداری اینترنتی/هزینه تراکنش به سنت کاهش یافته دست

در هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد:

استراتژی مشخصی باید از طریق رگولاتوری برای استفاده از ˈاپˈ ها در پرداخت ها و امور بانکی فراهم گردد./خدمات اینترنتی چند سالی است که محدودیت هایی داشته و آن طور که انتظار می رفت کار نمی کند و مهمترین محدودیت در فضای بانکداری اینترنتی موضوع احراز هویت بود./امروزه استفاده از سرویس هایی مانند وایبر به معنای به حاشیه رفتن اپراتورهای نخواهد بود/ اقدامات اداری مانند مراجعات بانکی در دنیا تقریبا هفت دلار هزینه دارد،این موضوعات و سایر اقدامات که از طریق ایمیل یا وب انجام می شود هزینه ها را به سنت و کمتر کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،برات قنبری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات  با اشاره به اینکه، افزایش سرعت ارتباطات و گسترش شبکه های تلفن همراه از اهداف این وزارتخانه است، گفت: ارائه اینترنت پر سرعت و افزایش پهنای باند از اولویتهای دولت یازدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی در هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع ابزار هوشمند، رونق اقتصادی و دولت همراه افزود: روند تحولات دنیا با سرعت وسیع در حال حرکت است و امروزه موضوع تلفن همراه و سرعت پایین اینترنت برای جامعه قابل تصور نیست.

وی با اشاره به اینکه، بر اساس اهداف برنامه پنجم توسعه باید زیرساختها را 15 برابر افزایش دهیم و برای این اقدام سرمایه گذاری لازم است، ادامه داد: 15 درصد از این سرمایه گذاری ها توسط دولت و 75 درصد توسط بخش خصوصی و اپراتورها باید انجام شود تا سرویس خدمات پهن در کشور فراهم شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه، مشکل کشور بحث فضاسازی و نگرانی امنیتی است، اظهار داشت: جامعه امروز از زیرساخت پهنای باند بالای 50 مگابایت را می خواهد، در حالی که برنامه ریزی ها برای 2 مگابایت بوده که فاصله زیادی است و باید زمینه های فرهنگی را برای آن فراهم کنیم.

قنبری با بیان این که، نگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این است که کارهایی را که مردم انجام می دهند مانع انجام آن نشویم، گفت: یعنی اگر کمکی نمی کنیم، مانع هم ایجاد نکنیم و به همین دلیل باید روی منابع فناوری کشور تمرکز کنیم.

وی افزود: فرکانس و نامبرینگ منابعی هستند که تجدیدپذیر نیستند و از سرمایه های بزرگ کشور به حساب می آیند که باید توسط دولت نظارت شوند، اما وقتی بهره وری فرکانس در کشور خیلی پایین است باید فکری اندیشید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بهره وری یک هرتز فرکانس در کشور تقریبا یک پنجاهم دنیا است و با توقعات جامعه دیگر نمی توان مخابرات و ارتباطات را تنها در تلفن ثابت خلاصه کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه مردم در روستاها هم انتظار دارند خدمات اینترنت پر سرعت ارائه دهیم و از طرفی هم هزینه تمام شده سرویس بالا است.

وی با بیان اینکه اقدامات اداری مانند مراجعات بانکی در دنیا تقریبا هفت دلار هزینه دارد، گفت: این موضوعات و سایر اقدامات که از طریق ایمیل یا وب انجام می شود هزینه ها را به سنت و کمتر کاهش می دهد.

قنبری افزود: ناگزیر هستیم در توسعه به این موضوعات توجه کنیم و دولت یازدهم نیز گسترش فضای مجازی، عدم دخالت در کارها و زمینه سازی برای توسعه و رشد اپراتورها را نیز در برنامه و سیاستهای خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه، باید فضا برای ورود بازیگران جدید فراهم شود، گفت: کشور در شرایط خاص قراردارد که تورم و بیکاری بالا است و اگر بخواهیم بخشی از مشکلات اشتغال را حل کنیم باید زمینه ورود بازیگران جدید را در این عرصه فراهم کنیم.

دنیای اپ

ناصر حکیمی در هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع ابزار هوشمند، رونق اقتصادی و دولت همراه با اعلام مطلب بالا گفت: سیر تحولات ارتباطات همراه به قدری سریع است که فرصت نمی دهد فکر کنیم و یا راهبرد طولانی مدت ترسیم کنیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی  با اشاره به این موضوع که  بخش بزرگی از مراودات بانکی از سال 2007 دچار تحولات عمده شده است ادامه داد: ابزاری که زمانی لوکس بود، امروز با کمترین قیمت در اختیار کاربران قرار می گیرد که نشانگر سرعت تحولات ارتباطات همراه است.

حکیمی افزود: خدمات اینترنتی چند سالی است که محدودیت هایی داشته و آن طور که انتظار می رفت کار نمی کند و مهمترین محدودیت در فضای بانکداری اینترنتی موضوع احراز هویت بود.

 مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: با گسترش ارتباطات جامعه امروز انتظار دارد که خدمات از طریق تلفن همراه انجام شود رویکردی که تا چند سال گذشته جدی گرفته نمی شد.

وی با اشاره به امکانات گوشی های هوشمند فراتر از اینترنت، افزود: امروزه می توان مساله احراز هویت را از طریق تلفن همراه مرتفع کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ارتباط از طریق ˈاپˈ، مشخص کردن موقعیت فرد و نزدیکی این دستگاه به افراد از عمده مواردی است که به این تکنولوژی قابلیت احراز هویت را فراهم کرده است.

حکیمی با اشاره به اینکه امروزه استفاده از سرویس هایی مانند وایبر به معنای به حاشیه رفتن اپراتورهای نخواهد بود، گفت: باید زیرساختی فراهم شود مانند برق که در موقع ارائه خدمات هزینه ها را به صورت ارائه بسته فراهم کند.

وی اضافه کرد: استراتژی مشخص باید از طریق رگولاتوری برای استفاده از ˈاپˈ ها در پرداخت ها و امور بانکی فراهم گردد و طی یک یا 2 سال آینده چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا وارد این گردونه خواهد شد.

بنابراین گزارش هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع «ابزارهای هوشمند، رونق اقتصادی، دولت همراه» با حضور اساتید، مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه های IT و ICT امروز 10 اسفنددر هتل المپیک تهران برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄    =  5