چرا هنوز در ایران پشت‌ کنکوری وجود دارد؟!

مسوولان دولت گذشته بدون توجه به سلایق و علایق داوطلبان کنکور، اقدام به افزایش ظرفیت دانشگاه هایی کردند که در مقایسه با دانشگاه های دولتی کشور، کیفیت پایین تری دارند و داوطلبان باید در ازای تحصیل در این دانشگاه ها شهریه بپردازند.

خبرآنلاین: مسوولان دولت گذشته بدون توجه به سلایق و علایق داوطلبان کنکور، اقدام به افزایش ظرفیت دانشگاه هایی کردند که در مقایسه با دانشگاه های دولتی کشور، کیفیت پایین تری دارند و داوطلبان باید در ازای تحصیل در این دانشگاه ها شهریه بپردازند.

چند سالی است، که ایران با رشد نا متوازن مراکز دانشگاهی مواجه شده است. در جدید ترین اظهار نظر در این باره نیز، رضا فرجی دانا، دانشگاه پیام نور را مصداقی برای این رشد نامتوازن معرفی کرد. او گفت: " متاسفانه در یک اقدام غیر کارشناسی به جای اینکه جمعیت دانشجویی پیام نور تا پایان برنامه چهارم توسعه به 450 هزار نفر برسد شاهد جمعیت یک میلیون و 50 هزار نفری دانشجویان در این دانشگاه هستیم. "

به هم خوردن تعادل عرضه صندلی های دانشگاه در مقابل تقاضای دانشجویان ایرانی برای ورود به دانشگاه، البته تنها مربوط به دانشگاه پیام نور نیست و گربیان سایر دانشگاه ها، همچون، دانشگاه فرهنگیان ،دانشگاه های غیرانتفاعی ،دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی را نیز گرفته است.

در حال حاضر به غیر از شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 40 درصد از صندلی های دانشگاه ها، خالی است و به عبارت دیگر روی دست دانشگاه ها مانده است. هم اکنون، از کل ظرفیت 738 هزارو305نفری دانشگاه ها در سال تحصیلی 93-92، 520 هزار و 115 نفر پذیرفته شدند و از این تعداد 40 درصد از ظرفیت ها پر نشد. اما اوضاع دانشگاه ها، هر کدام به چه شکلی است؟
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/12/12/262791_671.jpg
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −  84  =