فیفا بیکار نیست به فیلم پیکانی‌ها توجه کند

حسین عسگری رییس دپارتمان داوری فوتبال ایران با اعلام اینکه توهین‌های صورت گرفته به او و داور بازی ابومسلم و پارسه از سوی ابومسلمی‌ها کاملا برنامه‌ریزی شده بود، از تمهیدات کمیته داوران برای انتخاب داورانی که دیدارهای حساس هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ آزادگان را سوت می‌زنند خبر داد.

حسین عسگری رییس دپارتمان داوری فوتبال ایران با اعلام اینکه توهین‌های صورت گرفته به او و داور بازی ابومسلم و پارسه از سوی ابومسلمی‌ها کاملا برنامه‌ریزی شده بود، از تمهیدات کمیته داوران برای انتخاب داورانی که دیدارهای حساس هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ آزادگان را سوت می‌زنند خبر داد.

عسگری در مورد تمهیدات کمیته داوران در چینش و تعیین داوران هفته‌های حساس پایانی لیگ برتر و آزادگان و همچنین توهین‌هایی که نسبت به او در جریان بازی تیم‌های ابومسلم و پارسه صورت گرفت، می‌گوید: «با توجه به حساسیت‌ دیدارهای پایانی لیگ یک، من به‌عنوان ناظر بازی تیم‌های ابومسلم و پارسه به مشهد رفتم. متاسفانه در مشهد توهین‌هایی شنیدم و الفاظ زشتی را به من و کمیته داوران نسبت دادند که البته چیز جدیدی در فوتبال ایران نیست و در خیلی از مسابقات شاهد این موضوع بوده‌ایم. این توهین‌ها از سوی هواداران ابومسلم صورت گرفته. معمولا این گونه مسائل و جوسازی‌هایی که در جریان یک بازی صورت می‌گیرد در فوتبال ایران از پیش برنامه‌ریزی شده است.

بر فرض اینکه داور اشتباه کرده باشد این موضوع چه ارتباطی به کار تشکیلاتی داوری فوتبال ایران دارد. متاسفانه پیش از اینکه به من توهین کنند به رهبرفام داور بازی هم توهین‌های بدی کردند.» رییس دپارتمان داوری فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این بازی اشتباه داوری تاثیرگذاری داشت، توضیح می‌دهد: «یک صحنه در دقیقه 34 اتفاق افتاد که ابومسلمی‌ها اعتقاد داشتند بر روی بازیکن‌شان خطای پنالتی اتفاق افتاده. با توجه به فاصله زیادی که از جایگاه محل استقرار من تا آن صحنه وجود داشت نمی‌توانم با قاطعیت اعلام نظر کنم اما مطمئن باشید ما فیلم بازی را بازبینی خواهیم کرد و اگر ابومسلمی‌ها در این خصوص اعتراض رسمی داشته باشند به آن پاسخ خواهیم داد ضمن اینکه مگر امکان ندارد یک داور لیگ برتری هم دچار اشتباه شود؟ چیزی که در لیگ‌های بزرگ فوتبال جهان هم شاهد آن هستیم. این کاری است که برای همه بازی‌هایی که پخش مستقیم دارند انجام می‌دهیم و اگر دیداری پخش مستقیم نداشته باشد و باشگاه معترض هم فیلم بازی را در اختیار ما قرار دهد به آن رسیدگی کرده و به آن پاسخگو خواهیم بود.»

حسین عسگری در رابطه با اظهارنظر مسوولان باشگاه پیکان مبنی بر اینکه فغانی شایستگی قضاوت در جام جهانی را نداشته و قطعا فیلم بازی پیکان و ایرانجوان بوشهر را به فیفا خواهند فرستاد، می‌گوید:

مگر فیفا بیکار است که فیلم مسابقات داخلی یک کشور را که پیکانی‌ها می‌خواهند برایشان ارسال کنند مورد توجه قرار داده و بر اساس آن بخواهد در مورد داور بین‌المللی خود که می‌خواهد در جام جهانی سوت بزند تصمیم‌گیری کند. هر گونه مکاتبه یا ارتباطی در این زمینه که باشگاه‌ها دارند نمی‌تواند به طور مستقیم با فیفا صورت گیرد بلکه باید از طریق فدراسیون فوتبال آن کشور انجام شود. نکته‌ای که مسوولان باشگاه پیکان به آن توجه ندارند. ضمن اینکه برای بازی حساس پیکان و ایرانجوان ما چه کسی را بهتر از فغانی داریم که بخواهیم برای قضاوت این بازی بگذاریم؟ ما برای قضاوت این بازی قوی‌ترین داور کشور را گذاشتیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  21  =