بیش ازصد بدافزار برای سرقت بیت‌کوین‌ کشف شده است

نگاه تبهکاران سایبری به این سکه‌های مجازی

افزایش اعتبار و ارزش بیت‌کوین (Bitcoin) طی سال‌های اخیر، نگاه تبهکاران سایبری را به این سکه‌های مجازی جلب کرده است.تاکنون بیش از صد خانواده بدافزاری که برای سرقت بیت‌کوین‌ها طراحی شده‌اند، کشف شده است.تایید هویت دو مرحله‌ای و استفاده از ضدویروس‌ها قادر به تامین امنیت لازم نیستند،

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ملی انفورماتیک بیت‌کوین نوعی پول دیجیتال و ارز مجازی است که احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور از مهمترین پول‌های دنیا خواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری فاین‌اکسترا، تاکنون بیش از صد خانواده بدافزاری که برای سرقت بیت‌کوین‌ها طراحی شده‌اند، کشف شده است.

به عنوان مثال، شرکت آمریکایی Dell SecureWorks در گزارشی، از بداقبالی صرافی MT-Gox خبر داده است.

این صرافی به تازگی نزدیک به 750 هزار سکه بیت‌کوین خود را که میلیون‌ها دلار ارزش داشته، از دست داده است.

بر اساس این گزارش، اگر چه بسیاری از صرافی‌های آنلاین برای مقابله با بزهکاران سایبری، از شیوه تایید هویت دو مرحله‌ای و رمزهای یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند، ولی بدافزارهای حرفه‌ای می‌توانند با ایجاد یک پنجره ثانویه مخفی در مرورگر رایانه قربانی، جلوی تولید این رمزهای یک‌بار مصرف را گرفته و عملاً بخشی از فرایند تامین امنیت را بی‌اثر سازند.

از سوی دیگر «دل سکیور ورکز» مدعی است کمتر از 50 درصد ضدویروس‌های برتر کنونی قادر به شناخت این نوع نرم‌افزارهای سارق هستند.

همین موضوع، نگرانی‌ها از امنیت لرزان بیت‌کوین‌ها را شدت بخشیده است.

کارشناسان امنیتی با اشاره به این که تایید هویت دو مرحله‌ای و استفاده از ضدویروس‌ها قادر به تامین امنیت لازم نیستند، استفاده از کیف‌پول های جایگزینی همچون الکتروم (Electrum) و آرموری (Armory) را پیشنهاد می‌کنند.

آرموری یک کلاینت پیشرفته بیت‌کوین است که بر روی Bitcoin-Qt اجرا می‌شود.

این برنامه از قابلیت‌های پشتیبان‌گیری و رمزگذاری فراوانی برخوردار است و اجازه می‌دهد روی رایانه‌های آفلاین، یک Cold-Storage یا ذخیره‌سازی سرد امن انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −    =  95