وقتی یکی از «دیوارهای ایران» سقوط کرد

دیروز خبر انتقال بدون اجازه مجسمه های پرویز تناولی و آسیب دیدن آنها منتشر شد و همه را شگفت زده کرد. هنرمندی با شهرتی جهانی که بسیاری از آثار او در حراج کریستی دبی رکورد فروش را می شکنند و حالا با آسیب دیدگی تعدادی از آثار محبوبش مواجه شده است.

مجله مهر: دیروز خبر انتقال بدون اجازه مجسمه های پرویز تناولی و آسیب دیدن آنها منتشر شد و همه را شگفت زده کرد. هنرمندی با شهرتی جهانی که بسیاری از آثار او در حراج کریستی دبی رکورد فروش را می شکنند و حالا با آسیب دیدگی تعدادی از آثار محبوبش مواجه شده است.

مجسمه‌هایی که دیروز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از خانه پرویز تناولی منتقل کرد، مدتی است موضوع اختلاف این سازمان و این هنرمند مجسمه ساز است.

به گفته تناولی او عصر روز 25 اسفند در کارگاه خواب بوده که مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمده و با کمک یک قفل‌ساز قفل در خانه او را شکسته و با وضعی اسفناک مجسمه‌ها را از خانه بیرون برده‌اند. در فیلمی که از این اتفاق در اینترنت منتشر شده مشخص است که یکی از مجسمه های بزرگ تناولی به نام  «دیوارهای ایران» در شرایطی نامناسب با طناب بسته شده و جرثقیلی آن را حمل می کند تا در کامیون قرار دهد. هنگام بالا بردن مجسمه، به دلیل مهار نادرست آن  مجسمه تکان می خورد و از پهلو به زمین می افتد.

 «تناولی» در گفت و گو با روزنامه شهروند می‌گوید: «گفتند از سازمان فرهنگی و هنری آمدند، سازمانی که رئیس آن آقای شهاب مرادی است. تعدادشان هم زیاد بود. آمدند حتی زنگ هم نزدند، قفل خانه را شکستند و آمدند داخل. از در پایینی که آیفون تصویری هم ندارد وارد شدند. ما پرسیدیم حکم شما کجاست، هیچ جوابی ندادند. هیچ حکمی به ما نشان ندادند. بعد که ما پیگیری کردیم گویا آنها حکمی بالای دست ما از همان شعبه حکم دیگری گرفتند. وکیل من گفت گویا اینها ادعا کردند که ممکن است از این آثار کپی شود درحالی‌که این حرف بی اساس است.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/12/27/270614_950.jpg
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −    =  8