مجمع عمومی بانک پاسارگاد برگزار شد

روز سه شنبه 27 ام اسفند ماه 92 ، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک پاسارگاد با حضور 92.32درصد سهامداران این شرکت ساعت 9.30 دقیقه صبح در محل تالار وزارت کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک پاسارگاد با حضور محمدی و احمد وند به عنوان ناظرین سازمان بورس و اوراق بهادار در آغاز کار خود و پس از انجام رای گیری، مجید قاسمی را به سمت رئیس جلسه، امین تفرشی و رفعت نژاد را به عنوان نظار و نعیمیان رانیز به عنوان منشی جلسه برگزید.

در مجمع مذکور، گزارش عملکرد بانک پاسارگاد نخست به صورت تصویری برای حضار به نمایش درامد و پس از آن تفرشی گزارش مشروح عملکرد این بانک را برای سهامداران قرائت نمود.

وی در گزارش خود به دستاوردهای بانک پاسارگاد در سال 92 پرداخت و از جمله دریافت نشان سازمان پاک، نشان برنز تعالی منابع انسانی ،تندیس سازمان ناب مدیریت سلامت اداری، جایزه جهان کیفیت و برند تجاری، انتخاب مدیر عامل به عنوان چهره ماندگار، اعطای نشان شوالیه به وی اشاره نمود.

عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد در بخش دیگری از گزارش خود به پذیرش مسئولیت های اجتماعی از سوی این بانک از جمله تاسیس دانشگاه خاتم، حمایت از هنرمندان،‌ ورزشکاران و دانشجویان و نخبگان برتر کشور و همچنین کمک به آزادی 3 هزار زندانی مسعر پرداخت و تصریح کرد که فعالیت این بانک در این زمینه ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جمع سپرده ها در بانک پاسارگاد اشاره نمود و گفت: این سپرده ها که در پایان سال 91 به میزان 229 هزار میلیارد ریال بود، در اسفند ماه 92 به میزان 283 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که در این میان سپرده های مدت دار بیشترین سهم را دارا می باشد.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارس آریان افزود:‌میزاان تسهیلات پرداخت شده بانک پاسارگاد در سال 92 از 174 هزار میلیارد ریال به 218 هزار میلیارد ریال در سال 92 افزایش پیدا کرده است.

تفرشی در ادامه با اعلام این که بانک پاسارگاد در سال 92 با توزیع سود بین سهامداران افزایش سرمایه نداشته است تاکید کرد: این بانک پس از تایید در مجمع عمومی در سال 93 افزایش سرمایه خواهد داد.

وی همچنین گفت: حقوق صاحبان سهام بانک پاسارگاد در سال 91 از 48.101 هزار میلیارد ریال در اسفند 92 به 56.152 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که نمایشگر رشدی 16 درصدی است.

تفرشی درباره جمع کل دارایی های بانک پاسارگاد اعلام کرد: این متغییر از 297هزار میلیار ریال در سال 91 به 364 هزار میلیارد ریال در سال 92 ارتقا پیدا کرده که به میزان 22 درصد افزایش دارایی ها را نشان می دهد.

 مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارس آریان درباره میزان سرمایه گذاری بانک پاسارگاد توضیح داد: میزان سرمایه گذاری این بانک در سال 91 از 11.927هزار میلیارد ریال به 13.345 هزار میلیارد ریال در اسفند ماه 92 رسیده است که با افزایشی 11 درصدی روبرو شده است.
وی تعداد شعب فعال بانک پاسارگاد را 330 شعبه در سرتاسر کشور اعلام داشت .

در ادامه جلسه مجید قاسمی به پرسش های سهامداران پاسخ گفت و از جمله در باره فعالیت شرکت میدکو توضیح داد: برنامه میدکو برای تولید 4.2 میلیون تن کنسانتره به قوت خود باقی است و برای رسیدن به تولید 10 میلیون تن نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

قاسمی افزود: در حال حاضر 17 پروژه تعریف شده در میدکو داریم که از این میان شش عدد به بهره برداری رسیده و یازده مورد دیگر آن نیز تا پایان سال 93 به بهره برداری خواهد رسید که در این میان می توان به پروژه هایی چون فولاد سازی بردسیر و لوله های مسی اشاره کرد و درنظر داریم یک واحد 2.5 میلیون ت ن ی گندله سازی را نیز به رهره برداری برسانیم.

مدیر عامل بانک پاسارگاد درباره سرمایه گذاری در بخش انرژی نیز گفت: ما یک دکل در خلیج فارس داریم که روبروی دکل امارات قرار دارد و یک دکل دیگر ما نیز در برای فعال شدن به طرف ایستگاه خود در حال حرکت است.

قاسمی در ادامه توضیح داد: بانک پاسارگاد در حال حاضر 100 درصد سهام یک نیروگاه و به میزان 36 درصد سهام دو نیروگاه دیگر را نیز در اختیار دارد.
وی در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از سهامداران پیرامون اقتصاد مقاومتی گفت: در اقتصاد مقاومتی بحث حضور مردم در اقتصاد مطرح می باشد، امروزه با طرح موضوع اقتصاد مقاومتی دیگر کسی نمی تواند بگوید پارادایم اقتصادی نداریم، ما می توانیم با استفاده از شرکت های دانش بنیان، حضور فعال بخش خصوصی، حضور حداقلی دولت، اصلاح و تقویت نظام مالی کشور و تقویت بازار سرمایه اقتصاد مقاومتی را به صورت جامع محقق نماییم.
پس از برنامه پرسش و پاسخ، ‌نامزدهای عضویت در هیات مدیره بانک پاسارگاد که مورد تایید بانک مرکزی نیز قرار گرفته اند به ترتیب زیر معرفی شدند:
مجید قاسمی، احمد وادی دار،‌ذبیح الله خزایی، مصطفی بهشتی روی، کامران اختیار، داوود مجتهد، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان، علی اکبر امین تفرشی و شرکت تامین آتیه سرمایه انسانی پاسارگاد.

گفتنی است: نتایج رای گیری برای تعیین اعضای هیات مدیره بانک پاسارگاد روز چهارشنبه 28 ام اسفند ماه 92 اعلام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. عباس شفیعی می گوید

    اینجانب به سهام بانک پاسارگاد ومدیران آن کاملا خوشبین هستم وآرزوی توفیق وسلامتی برای کلیه کارکنان بانک را دارم ضمن اینکه سرمایه گذاری درشرکت میدکو بسیار با اهمیت بوده وهست موفق باشید بامید روزی که سهامداران بانک پاسارگاد ومیدکو نتیجه این اعتماد را بهتر لمس کنند

ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9