تضمین جوانی و سلامت قلب با مصرف آجیل

وی با بیان اینکه مصرف روزانه حداقل 10 عدد آجیل، میزان ابتلا به سرطان‌های پروستات، ریه و روده را کاهش می‌دهد، اعلام کرد: مصرف آجیل از پیشرفت سرطان سینه در زنان و بروز مشکلات پروستات در مردان و همچنین در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب مفید است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،یک کارشناس تغذیه در کردستان، با اشاره به اینکه آجیل منبع سرشاری از پروتئین، آهن، روی، کلسیم، پتاسیم، سلنیوم، اسید لینولنیک و بسیاری دیگر از مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی اکسیدان است، گفت: آجیل‌ها بدون کلسترل و چربی‌های امگا 3 بوده و در جلوگیری از پیری زودرس و همچنین ایجاد لخته‌های خون و بیماری‌های قلبی عروقی مفید هستند.

بیان زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مصرف آجیل، مغزها و دانه‌های روغنی در ایام عید به یک روال عادی مبدل می‌شود، اظهار کرد: آجیل منبع سرشاری از پروتئین، آهن، روی، کلسیم، پتاسیم، سلنیوم، اسید لینولنیک و بسیاری دیگر از مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی اکسیدان است.

وی افزود: چربی موجود در آجیل از نوع چربی اشباع نشده است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

این کارشناس تغذیه با اعلام اینکه آجیل حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که امکان ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، گفت: این آنتی‌اکسیدان‌ها از اکسید شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

به گفته وی وجود چربی‌های متراکم در انواع آجیل در افزایش وزن و بروز چاقی مؤثر است، لذا به افراد لاغر توصیه می‌شود که آجیل را در میان وعده‌های خود مصرف کنند.

زارعیان آجیل خام را بهترین نوع آجیل دانست و تصریح کرد: چربی‌ها و برخی مواد مغذی موجود در آجیل مانند ویتامین‌های A و E محلول در چربی به وسیله بو دادن یا افزایش نمک از دست می‌رود.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه حداقل 10 عدد آجیل، میزان ابتلا به سرطان‌های پروستات، ریه و روده را کاهش می‌دهد، اعلام کرد: مصرف آجیل از پیشرفت سرطان سینه در زنان و بروز مشکلات پروستات در مردان و همچنین در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب مفید است.

زارعیان مصرف آجیل را برای حفظ سلامت پوست و ایجاد تعادل هورمونی مفید دانست.

این کارشناس تغذیه مشکل اصلی آجیل‌های کهنه را قارچ آفلاتوکسین بر سطح دانه‌ها و مغزها اعلام و اظهار کرد: قارچ آفلاتوکسین موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن، صدمات کبدی و در نهایت سرطان کبد و همچنین بروز ناهنجاری‌های جنینی، جهش‌زایی و انحراف کروموزوم‌ها می‌شود.

وی توصیه کرد: مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که آجیل‌های بو داده فسادپذیرند و بو دادن آجیل، طعم کهنگی آن را پنهان می‌کند، لذا باید مغزها را به صورت خام خریداری کنند و هر بار به مقدار مصرف آن را بو دهند.

زارعیان در پایان با تأکید بر اینکه باید از مصرف مغزهای آجیل سوراخ دار، سیاه شده، براق و کهنه خود داری کرد، یادآور شد: آجیل خام تا یک سال قابل نگهداری است، اما بعد از تفت دادن امکان آلودگی آن بسیار بالا می‌رود، لذا باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصرف شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −    =  63