استفاده از تلفن همراه در کاهش تقلب کارت های اعتباری

مستر کارت ادایه کرد:

طبق آمار، هر سال میلیاردها کارت اعتباری در سراسر جهان به سرقت می‌رود که این امر هزینه‌های زیادی به دنبال دارد.به همین دلیل شرکت آمریکایی چندملیتی مسترکارت قصد دارد با همکاری کمپانی سینیورس (Syniverse) که در زمینه فناوری‌های موبایل فعالیت می‌کند، خرید با کارت‌های دزدیده شده را به حداقل برساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  شرکت ملی انفورماتیک  مسترکارت سرویس جدیدی ارائه نموده که در آن، کاربران فقط هنگامی می‌توانند با کارت‌شان معامله کنند که تلفن همراه آنها روشن بوده و موقعیت مکانی ایشان نیز مشخص شده باشد.

این سرویس از قابلیت‌های موقعیت‌یابی تحت وب (Geolocation) که در گوشی‌های همراه نهفته است، بهره می‌گیرد. در این شیوه، گویی کارت‌همراه به جی‌پی‌اس مجهز است.

سرویس مزبور که از نوع opt-in می‌باشد، با هدف مقابله با سرقت و جعل کارت‌هایی که در خارج از محدوده جغرافیایی مشخص شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد طراحی شده است.

برخی افراد به هنگام سفر، از ترس سودجویان و سارقان، مسترکارت خود را کنار می‌گذارند و استفاده از آن را برای خویش ممنوع می‌سازند.یکی دیگر از اهداف این سرویس، مقابله با این نوع نگرانی‌ها و ممنوعیت‌هاست.

بر پایه این گزارش، کاربران تلفن‌های همراه می‌توانند پس از رسیدن به کشور مقصد، بسته‌های اطلاعاتی پیش‌پرداخت‌شده یا PrePaid را مستقیماً از طریق تلفن‌های خود خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری فاین‌اکسترا،تقریباً 75 میلیون کاربر تلفن همراه، هر ماه به خارج از مرزهای کشور خود سفر می‌کنند.70 درصد این عده، پس از رسیدن به مقصد، قابلیت Data Function گوشی خویش را غیرفعال می‌سازند.

Hany Fam یکی از مدیران ارشد مسترکارت و Joe DiFonzo مدیر ارشد فناوری کمپانی سینیورس، در کنگره جهانی تلفن همراه که چندی پیش در بارسلونا برگزار شد، ابعاد این همکاری را تشریح نمودند.

Hany Fam گفت سرعت و هوشمندی شبکه جهانی مسترکارت و ترکیب آن با سولوشن‌های موقعیت‌یاب تحت وب، این قابلیت را در اختیار کاربران کارت‌های مسترکارت می‌گذارد که بتوانند به طور منحصر به فرد، در هر جا و در هر نقطه‌ای از جهان که وی و تلفن همراه او قرار گرفته است، بتواند از کارت اعتباری خود استفاده نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  5