حفظ حریم خصوصی مهم ترین چالش استفاده از پرداخت همراه

از سوی شرکت SAP در کنگره جهانی موبایل 2014 مطرح شد

شرکت SAP در کنگره جهانی موبایل 2014 بارسلونا درباره فرصت ها و چالش ها در حوزه داده های انبوه (big data) نظرسنجی کرده و آنها اعلام کرده اند امنیت و حفظ حریم خصوصی مهم ترین چالش در استفاده از داده های انبوه در پرداخت های مبتنی بر تلفن همراه هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،داده های انبوه یک عبارت در حوزه تکنولوژی اطلاعات بوده و معنای آن میزان بالای داده های عموما نامنظم است که کسب و کارها درباره مشتری های خود جمع آوری می کنند. تعدادی از شرکت های نرم افزاری از جمله شرکت SAP، سیستم های تحلیل گری پدید آورده اند تا به شرکت ها کمک کنند از داده های انبوهی که در اختیار دارند برای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنند.

در بین 300 شرکت فعال در حوزه پرداخت مبتنی بر تلفن همراه که به نظرسنجی شرکت SAP پاسخ دادند 36 درصد اعلام کردند استفاده از داده های جدید و دقیق ارزشمندترین وجه داده های انبوه است، 27 درصد معتقد بودند تقسیم بندی بهتر مشتری ها بزرگ ترین عامل ایجاد ارزش از داده های انبوه در سال جاری میلادی خواهد بود.

با این حال 37 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند نگرانی ها درباره امنیت و حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان مهم ترین چالش هایی هستند که شرکت ها و اپراتورهای مخابراتی را از بهره گیری کامل از ظرفیت تجاری بالقوه داده های انبوه بی بهره خواهند کرد و همچنین 28 درصد اعلام کردند فقدان نهادی برای پردازش داده های انبوه مهم ترین چالش در حوزه مدیریت این داده ها است.

دیارموید مالون، رییس بخش راه حل های بین المللی بازاریابی مبتنی بر تلفن همراه، شرکت SAP در بیانیه ای اعلام کرد: «چالش اصلی، بکارگیری روش های تحلیلگری برای کسب اطلاعات بیشتر در باره مشتری ها و همزمان حفظ بالاترین سطح امنیت و حریم خصوصی آنها است. هنگامی که درباره نرم افزارها برای گسترش پرداخت مبتنی بر تلفن همراه از شرکت کنندگان در نظرسنجی سوال شد؛ 31 درصد خدمات شارژ مجدد مالی تلفن همراه (top-up) و 25 درصد کیف پول الکترونیکی را به عنوان اپلیکیشنی که به گسترش پرداخت مبتنی بر تلفن همراه در بین مشتری ها کمک خواهد کرد نام بردند.»

26 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند بانک ها مهم ترین گروه برای راهبری شبکه های پرداخت مبتنی بر تلفن همراه هستند. 25 درصد نیز معتقد بودند ارائه کنندگان کنونی خدمات پرداخت اینترنتی در آینده پیشرو خواهند بود.

شرکت نرم افزاری SAP اعلام کرده است: «19 درصد پاسخ دهندگان معتقد بودند کنسرسیومی از اپراتورهای مخابراتی برای ارائه موفقیت آمیز پلتفرم پرداخت های مبتنی بر تلفن همراه در بهترین جایگاه قرار دارد؛ اما 17 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند طرح های کارت های اعتباری در بهترین جایگاه برای پیشرو بودن در حوزه پرداخت مبتنی بر تلفن همراه قرار دارند. تحقیقاتی نظیر آنچه شرکت SAP انجام داده به اجرای برنامه های جدید برای هر چه سازگارتر کردن روندها و برنامه ها با خواست فروشندگان و مشتریان کمک خواهد کرد.»

منبع:تارنمای شاپرک

www.mobilepaymentstoday.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  2