تدوین استاندارد برای ارتباطات M2M در اروپا

از موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا انجام می شود:

موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا (ETSI) توسعه استانداردی جهت ارتباط بین اپلیکشن های هوشمند را آغاز کرده است. این استاندارد بر مبنای معماری اجرایی این موسسه برای ارتباطات ماشین به ماشین و نیز مشتمل بر یک مدل مشترک دیتا و معرفی پروتوکل ارتباطی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از وسنا ،یکی از ضروریات تجاری شدن موفقیت آمیز  سیستم های M2M و پذیرش گسترده آن ها ، این است که این برنامه ها بتوانند مطابق نیاز و بودجه کاربران در طول زمان توسعه یابند. بنابراین چنین سیستم هایی شامل ابزارهایی خواهد شد که توسط تولید کنندگان مختلف تولید شوند و هر کدام از آنها در طی زمان بتواند نکاتی به برنامه های آنها بیافزاید . این سیستم ها همچنین باید قادر باشند که با پلت فورم های متفاوتی که تولید کنندگان انرژی مختلف ارائه می دهند ارتباط برقرار کنند. استاندارد پیشنهادی ETSI می بایست علاوه بر توجه کامل به این ضروریات ، یکپارچگی و هماهنگی کافی با معماری ماشین به ماشین ETSI نیز داشته باشد.

در راستای این اقدام کمیسیون اروپایی همچنین مطالعاتی نیز در مبانی سمانتیک و شناختی ابزارهای هوشمند را در دستور کار خود قرار داده است، تا از این طریق به الگوی مشترکی از لایه سمانتیک M2M دست یابد. این الگو می تواند ورودی مناسبی برای تدوین استاندارد مذکور گردد.

در همین خصوص یک کارگاه آزاد آموزشی توسط کمسیون اروپایی  و ETSI  با موضوع ابزارهای هوشمند در تاریخ 27 و 28 ماه می سال جاری در بروکسل برگزار می میشود . هدف این کارگاه ارائه رئوس مطالعات کمسیون اروپایی به منظور اخذ بازخوردها و نظرات صاحب نظران و فعالین عرصه این صنعت اعلام شده است.

کمیسیون اروپا ( European Commission) نقش قوه مجریه را در اتحادیهٔ اروپا ایفا می‌نماید. این کمیسیون مسئول پیشنهاد قوانین، اجرای تصمیم‌گیری‌ها، تنفیذ پیمان‌نامه‌ها و روی هم رفته انجام کارهای روزمره اتحادیه اروپا است.دفتر اصلی کمیسیون اروپا در شهر بروکسل پایتخت بلژیک قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄    =  3