پایان عصر ویندوز XP و شروع یک مایکروسافت جدید

امروز 8 آوریل:

زمانی که ویندوز XP متولد شد، جهان هنوز در شوک واقعه 11 سپتامبر بود، مدتی بیش از جنگ افغانستان نمی گذشت و تنها دور روز پیش از انتشار رسمی ویندوز XP یعنی 25 اکتبر 2001 استیو جابز از اولین iPod رونمایی کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از امروز یعنی 8 آوریل 2014 شرکت مایکروسافت رسما به پشتیبانی از ویندوز XP یکی از محبوبترین و موفقترین سیستم عاملهای این شرکت پایان خواهد داد و این امر به منزله بازنشسته شدن این سیستم عامل برای همیشه است. سیستمی عاملی که باور بکنید یا نه، هنوز بر روی یک چهارم از مجموع رایانه های جهان در حال فعالیت است…

به گزارش «تابناک» زمانی که ویندوز XP متولد شد، جهان هنوز در شوک واقعه 11 سپتامبر بود، مدتی بیش از جنگ افغانستان نمی گذشت و تنها دور روز پیش از انتشار رسمی ویندوز XP یعنی 25 اکتبر 2001 استیو جابز از اولین iPod رونمایی کرده بود.

ویندوز XP که هسته با ثبات و قدرتمند NT ویندوز 2000 را در یک واسط کاربری و محیط گرافیکی زیبا و خلاقانه به کارگرفته بود، به سرعت مرد توجه و اقبال قرار گرفت، و در چشم به هم زدنی بساط نسخه قبلی خود یعنی ویندوز ME را در هم پیچید. اما از آنجایی که بسیاری هنوز به ویندوز 98 اعتقاد داشتند، این امر با این سرعت در خصوص آن اتفاق نیفتاد، اما در نهایت بعد از مدتی دیگر خبری از نسخه های قبلی ویندوز نبود:

امروز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =