نقص اطلاعات حساب‌های بانکی مردم به دلیل موسسات بدون مجوز است

یک کارشناس بانکی با بیان اینکه ارائه اطلاعات حساب‌های بانکی محرمانه بوده و در شرایط ضروری و اجرای طرح‌های مهم با صلاحدید رئیس کل بانک مرکزی امکان‌پذیر است، گفت: با توجه به فعالیت موسسات بدون مجوز، اطلاعات حساب‌های بانکی ناقص است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سید کمال سید علی در گفت‌وگو با  فارس، در مورد استفاده از اطلاعات بانکی افراد برای شناسایی مشمولان دریافت یارانه نقدی، اظهارداشت: وجوهی که مردم نزد بانک برای امانت می‌گذارند، از اطلاعاتی است که بین مشتری و بانک محرمانه است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی انتشار بی نام  اوراق مشارکت، معافیت آن از مالیات است، گفت: اگر قوه قضائیه و قاضی حکم بدهد، بانک‌ها موظف به ارائه اطلاعات به نهادهای مربوطه هستند.

این کارشناس بانکی تصریح کرد: ممکن است در یک برهه‌‌ای دولت قصد اجرای سیاست مهمی را داشته باشد و در این صورت باید رئیس کل بانک مرکزی در آن مورد تصمیم‌گیری کرده و اجازه استفاده از اطلاعات بانکی افراد را بدهد.

وی افزود: در تمام کشورها ارائه اطلاعات مشتریان بانک به بیرون تنها با حکم مراجع قضایی امکان‌پذیر است.

سید علی تاکید کرد: اگر صلاح کشور استفاده از چنین اطلاعاتی باشد، این اقدام دولت غیرمنطقی نیست و چون تنها یک بار این اتفاق رخ می‌دهد،‌ امکان اجرایی شدن این اقدام وجود دارد که البته تنها با اجازه رئیس کل بانک مرکزی امکان‌پذیر است.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی اطلاعات مشتریان بانکی را در اختیار دارد، گفت: بانک مرکزی به اطلاعات بانک‌ها و موسسات دارای مجوز را به گونه‌ای دسترسی دارد، اما اطلاعات موسساتی بدون مجوز  در اختیار بانک مرکزی نیست.

وی افزود: بنابراین حتی اگر دولت بخواهد از اطلاعات بانکی برای شناسایی درآمدها استفاده کند، اطلاعات سپرده‌هایی که در موسسات غیرمجاز هستند، به دست نخواهد آمد.

به گزارش فارس، مدتی پیش رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد، اطلاعات بانکی محرمانه بودن و برای شناسایی درآمد افراد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این در حالی بود که معاون و وزیر اقتصاد گفته بودند در صورتی که فردی برای دریافت یارانه تقاضا ارائه دهد، به منزله اجازه آنها به دسترسی دولت به اطلاعات شخصی آنها است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    ما یک تعداد از بچه های اصفهان که کلاس تحلیل تکنیکال میریم 35 نفرمون با هم تصمیم گرفتیم چون توی این بازار داغون به هیچ سهمی نمیشه اعتماد کامل کرد همه با هم بیایم و تمام سرمایه هامونو روی تک سهم سرمایه گذاری ملت (وملت) سرمایه گذاری کنیم که پس از کلی تحلیل به این سهم رسیدیم.چرا؟اینطوری 4 روز که مثبتش کنیم که راحت هم مثبت میشه تموم تکنیکالیهای دیگه کشور سیگنال خرید میدن.الان قیمتش 82 تومنه هدف اولش 100 هدف دومش قله قبل روی 130 تومن و هدف بعدش هم در تراز 161.8 فیبوناچی 200 تومنه پس اینطوری بیش از 100% سود خواهد داشت.اینطوری بجای این که بشینیم و برای حتی سهام بنیادیمون عذاب بکشیم که چرا الکی ارزون میشه متحد میشیم روی یک سهم.اینجاست که تکنیکالیهای قوی سود میبرن و هرکس بیگدار به آب بزنه میشینه هر روز شاهد ذوب شدن سرمایشه.خود من فردا شنبه 23 فروردین تک سهم 2 میلیون تاشو میخرم و استارت میزنم.هرکس حرف منو میفهمه بیاد دنبالم.

ارسال یک پاسخ

81  ⁄    =  27