خسارات جعلی و راهکارهای مقابله با آن در صنعت بیمه

جعل، تقلب و اقدام به صحنه سازی و تدارک حوادث صوری و ساختگی جهت دریافت زیان و خسارت به‌عنوان یک پدیده ناهنجار و مزموم در همه جوامع وجود داشته و کشورمان نیز از این قاعده مستثنا نیست. در سلسله مباحثی که به آن اشاره خواهیم کرد به تبیین شاخص‌های ایجادی و نیز مصادیق و بیان راهکارهای اجرایی کاهش این‌گونه جرائم در صنعت بیمه کشورمان خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد طبق برآورده‌های وب‌سایت فایننشال، ادعاهای دروغین در بخش بیمه اموال و حوادث سالانه بین هشت تا 12 میلیارد پوند به صنعت بیمه در اروپا آسیب وارد می‌کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط چندین شرکت بیمه در اروپا، میزان اعلام خسارت‌های جعلی رو به افزایش است. 

بیش از سی بیمه‌گر اروپایی در تحقیقی مشترک اعلام کرده‌اند که بیش از دو سوم (71) درصد خسارت‌هایی که در مورد بیمه اموال و حوادث در این قاره مطرح و ثبت می‌شوند، فریبی بیش نیستند. در این تحقیق آمده است که میزان اعلام خسارت‌های جعلی در طول سه سال گذشته، با افزایش 10 درصدی سالانه رو به رو بوده است. همچنین بیش از یک سوم (39 درصد) مدیران اجرایی این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که پنج تا 10 درصد خسارت‌های پرداخت شده توسط سازمان‌های آنان در طول یک‌سال گذشته به خسارت‌های جعلی تعلق داشته است؛ اما آنان به‌دلیل فقدان اطلاعات مناسب نتوانسته‌اند اقدامی عملی انجام دهند.با توجه به حجم بالای تصادفات در بخش‌های تصادفات مالی و نیز در بخش خسارات بدنی (فوت و نقص عضو) و نگاه به اینکه فقط تنها در سال 1389، بیش از 20 هزار میلیارد تومان این حوادث به کشورمان زیان وارد کرده است، توجه به عمق ابعاد مساله و نظارت جدی و مستمر را از سوی مسوولان مربوط در این حوزه مشخص کرده و لزوم برخورد جدی و مستمر با این پدیده اجتماعی به‌منظور کاهش اثرات مخرب این پدیده، به‌عنوان یکی از دغدغه‌های دلسوزان نظام و صنعت بیمه در کشور باید مورد توجه قرار گیرد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  6  =