صرفه جویی ۴۶۳ میلیون پوندی فروشگاه های بریتانیا با ارتقاء پرداخت های موبایل

تحقیقات سِبر (Cebr) نشان می دهد :

بنا به گزارش جدید مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری سِبر (Cebr)، حرکت از پرداخت های نقد، اعتباری و کارت های شارژ به پرداخت های مبتنی بر تلفن همراه در سال 2013 هزینه تراکنش ها را برای فروشگاه های بریتانیا 463 میلیون پوند کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در این تحقیق که به سفارش شرکت Zapp صورت گرفته است همچنین آمده است؛ فروشگاه ها با بهره گیری از پرداخت های مبتنی بر تلفن همراه وقت کمتری صرف بازبینی حساب های خود به شکل آنلاین می کنند. مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری تخمین می زند که کاهش زمان بازبینی آنلاین حساب ها به رشد یک میلیارد پوندی فروش اینترنتی منجر می شود. در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ اگر فروشگاه ها به نوآوری روی آورند و سیستم های پرداخت مبتنی بر تلفن همراه را به شکلی باشند که طول صف پرداخت کاهش یابد؛ تجربه خریدهای داخل فروشگاه ارتقاء پیدا خواهد کرد. تقریبا سه پنجم خریداران هنگامی که با یک صف طولانی پرداخت مواجه می شوند خرید را رها می کنند.»

پرداخت فوری که توسط سیستم هایی نظیر پرداخت مبتنی بر تلفن همراه ارائه می شوند قاعدتا برای بسیاری از کسب و کارها در بریتانیا که با مشکل جریان نقدینگی مواجه هستند مفید خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد تقریبا 20 درصد شرکت ها در سه ماهه اول سال جاری میلادی گزارش داده اند که تعویق در پرداخت ها امسال نسبت به سال پیش مشکل بزرگ تری است.

تحقیقات قبلی که از سوی Cebr انجام شد؛ پیش بینی کرده بود که در پایان دهه حاضر 20 میلیون بزرگسال از تلفن همراه خود برای پرداخت استفاده خواهند کرد و ارزش خریدهای اینترنتی نسبت به اکنون سه برابر شده و در سال 2018 به 2/14 میلیارد پوند خواهد رسید. در سال 2020 پرداخت های مبتنی بر تلفن همراه 4/1 درصد کل خریدهای شهروندان را تشکیل خواهد داد.

پیتر کینان مدیر شرکت Zapp می گوید: «برای فراگیر شدن سریع تر پرداخت های مبتـنی بر تـلفن همراه در انگلستـان فروشگاه ها باید به طور کامل پذیرای سیستم پرداخت مبتنی بر تلفن همراه باشند؛ اما  از آنجایی که تاکنون چنین نبوده است؛ نتایج تحقیق حاضر اهمیت بالایی دارد. فروشگاه ها با پذیرش پرداخت مبتنی بر تلفن همراه صدها میلیون پوند در هزینه های خود صرفه جویی می کنند و هم زمان خدمات بهتری به مشتری ها ارائه می نمایند و همین امر سبب می شود فروشگاه ها هم در پذیرش سیستم پرداخت مبتنی بر تلفن همراه در داخل فروشگاه و یا ارایه خدمات اینترنتی انگیزه زیادی داشته باشند.»

شرکت Zapp در ژانویه سال 2014 اعلام کرد که از پاییز سال جاری میلادی آماده همکاری با تمام نهادهای مالی، فروشندگان و مصرف کنندگان است و شرکای اصلی آن عبارت هستند از: بانک اچ­اس­بی­سی، فرست­دایرکت، نیشن­واید، متروبانک، سانتاندر، ورلدپی، الاوون، ریلکس­پیمنتز و اپتیمال پیمنتز. این نهادها برای فراهم کردن زمینه ارائه خدمات Zapp به میلیون ها مشتری، فروشنده و شرکت به همکاری می پردازند. این بانک ها و نهادهای مالی در مجموع یک سوم کل حساب های بانکی را در انگلستان تشکیل می دهند و بیش از 60 درصد فروشندگان می توانند از خدمات پرداخت Zapp استفاده کنند. در سال جاری میلادی شرکت Zapp به جذب اعضاء جدید به این گروه ادامه خواهد داد.

گفته می شود شرکت Zapp همچنین در حال مذاکره با پنجاه فروشگاه بزرگ عضو کنسرسیوم فروشگاه های انگلستان است. پیتر کینان نشان داد چطور شرکت Zapp می تواند از طریق حذف موانع غیرضروری، زمان روند بازبینی ها را در تجارت الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی را تا 50 درصد کاهش دهد؛ البته مشخص نیست فروشگاه ها و مهم تر از آنها مصرف کنندگان به استفاده از این خدمات متقاعد خواهند شد یا نه، اما در حال حاضر چشم انداز امیدوار کننده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −    =  42