عدم آگاهی کاربران علت عمده سرقت اطلاعات شخصی

پلیس فتا عنوان کرد:

پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری مجرمان اینترنتی با گرفتن اطلاعات از خود شهروندان هشدار داد و عدم آگاهی کاربران را علت عمده سرقت اطلاعات شخصی عنوان کرد که موجب می شود بخش عظیمی از اطلاعات درون رایانه‌ها در اختیار نفوذ گران سایبری قرار گیزد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان نسبت به کلاهبرداری مجرمان اینترنتی با گرفتن اطلاعات از خود شهروندان هشدار داد.

 سرهنگ "حبیب الله رجبلی" ضمن بیان این خبرگفت : افراد سودجو با ارسال پیامک به تلفن همراه شهروندان و با اعلام برنده شدن آنها در طرح‌ها و مسابقات مختلف اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند .

این مقام انتظامی بیان داشت :کلاهبرداران برای رسیدن به مقصود خود با ارسال پیامکی جهت واریز مبلغ جایزه، درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباری با تمامی مشخصات مربوطه را از طعمه خود می کنند.

وی به منظور پیشگیری از وقوع این جرائم در فضای مجازی به شهروندان توصیه کرد: هرگز مشخصات کامل کارت اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی ادامه داد کاربران اینترنتی باید توجه داشته باشند جهت واریز و انتقال هر مبلغ به حساب آنان بجز شماره حساب یا شماره کارت اعتباری نیاز به مشخصات دیگری نیست.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان همچنین گفت : صحت و سقم پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی شرکت ها و موسسات از طریق سایت معتبر آنها و یا شماره تماس موسسات بررسی شود.

وی در پایان از آنان خواست: در حفاظت از مشخصات کامل کارت اعتباری خود نهایت دقت را بعمل آوند.

عدم آگاهی کاربران  علت عمده سرقت اطلاعات شخصی

سرهنگ رجبلی عدم آگاهی کاربران را علت عمده سرقت اطلاعات شخصی دانست و افزود: عدم آگاهی کاربران موجب می شود بخش عظیمی از اطلاعات درون رایانه‌ها در اختیار نفوذ گران سایبری قرار گرفته و اطلاعات ، نام کاربری ، کلمات عبور و اطلاعات محرمانه کاربران سرقت می شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان در کارگاه آموزشی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات که با هدف آشنایی و آگاهسازی دانشجویان با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی در دانشگاه پیام نور گنبد کاووس برگزار شد. به بیان آسیب‌ها و خطرات پیرامون حوزه فضای مجازی، خطرات استفاده از شبکه های اجتماعی و نحوه صحیح خرید های اینترنتی پرداخت.

لزوم نصب آنتی ویروس و فعال کردن فایروال ، کلاهبرداری های ایمیلی و پیامکی ، بردن رایانه و گوشی همراه به تعمیرگاه های مجاز و کلاهبرداری از طریق عابربانک‌ها از جمله موضوعاتی بود که در این کارگاه آموزشی به آن پرداخته شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان امنیت در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: ز

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  45