چگونه از اطلاعات بانکی دربرابر خونریزی قلبی حفاظت کنیم / تغییر کلمات رمز درمانی مناسب نیست

تازه ترین اخبار درباره شکاف جدید سایبری؛

تنها روش حفاظت بانکها و شرکتهای دیگربرای اطلاعات فراهم کردن یک SSL باز است./ تغییر کلمات رمز در وب سایتها درمانی مناسب برای کاربران اینترنتی نیست. /هنوز مشخص نیست، آمازون، آمریکن اکسپرس، اپل، آی کلاود و آیتونز، کپیتال وان بانک، سیتی بانک، لینکدن، پی ان سی بانک، توییتر و ویکیپدیا مبتلا به ویروس هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،آیا تغییر کلمات رمز بلافاصله پس از شناسایی ویروس خونریزی قلبی در سایت، از حسابهای بانکی، کارتهای اعتباری یا ایمیلهای الکترونیک حمایت میکند؟/

بسیاری از کارشناسان  امنیتی ویروس خونریزی قلبی را جدید ترین آفت اینترنتی خوانده اند زیرا در اماکنی به وب سایت سرایت میکند که عموما ایمن تلقی می شود. طبق گزارش خبرگزاری NPR در نهم آوریل، تنها روش  حفاظت بانکها و شرکتهای دیگربرای اطالعات فراهم کردن یک SSL باز است.

SSL نشاندهنده لایه سوکت ایمن و  پرتکل امنیتی است که Sرا در httpقرار می دهد. این روند در وب سایتهایی دیده می شود که ایمن هستند.SSL داده های کاربرو اطلاعات شخصی را هنگام انتقال به سرور یک شرکت  (مانند کلمات رمز ) کد گذاری می کند. با  غیرقابل دسترس کردن داده های کاربر، هکرها نمی توانند به اطلاعات شخصی دست یابند. نرم افزارSSLباز  در دوسوم وب سایتها به کار می رود.

در همین اواخر مشخص شد که شکافی در حیاتی ترین  سیستم امنیتی(قلب) به وجود  آمده و از مارس 2012اطلاعات ایمن به در دسترس هکرها و مجرمان امنیتی قرار گرفته است. ویروس خونریزی قلبی سبب نگرانی کارشناسان شده است به خصوص که حمله  بدون هیج رد و نشانی اتفاق می افتد. طبق گزارش Heartbleed.com،  این ویروس  یک شکاف امنیتی بسیار جدی است. برای درمان آن شرکتهایی مانند گوگل، فیس بوک، آمازون و بانکهای بزرگ باید همکاری کنند.

 تغییر کلمات رمز در وب سایتها  درمانی  مناسب برای کاربران اینترنتی نیست. سی ان ان مانی می نویسد ویروس خونریزی قلیب بدترین شکاف امنیتی  در اینترنت است. همچنین به گزارش سی ان ان، گوگل، یو توب، جی میل، فیس بوک، یاهو، یاهو میل، تامبلر، فلیکر و اوکی کیوپید این شکاف را برطرف کرده اند و کاربران می توانند رمزهایشان را تغییر دهند.

 شرکتهایی مانند آاول و مپ کوئست، بانک آمریکا، چارلز شواب، چیس بانک، فیدلیتی، ای ترید، بانک اچ اس بی سی، مایکروسافت، هات میل، اوت لوک، پی پال، اسکو ترید، تی دی آمریترید، بانک ولز فارگو و یو اس بانک از نرم افزار مبتلا  استفاده نکردند یا نسخه هایی مختلف وسالمی  را به کار برده اند. کاربران اینترنتی ممکن است هنگام بازدید از وب سایت شرکتها وبانکها  با هشداری روبرو شوند.

 به گزارش سی ان ان هنوز مشخص نیست، آمازون، آمریکن اکسپرس، اپل، آی کلاود و آیتونز،  کپیتال وان بانک، سیتی بانک، لینکدن، پی ان سی بانک، توییتر و ویکیپدیا  مبتلا به ویروس هستند. این خبرگزاری توصیه میکند قبل از تغییر رمز وب سایتهای بالا را کنترل کنند.

 با این وجود  وال استریت ژورنال برای تغییر رمز (خواه عکس العملی به ویروس خونریزی قلبی باشد یا هر ویروس اینترنتی دیگر)نکاتی آموزنده  در یک ویدئو فراهم میکند.  این فرایند برای هرکاربر اینترنتی در هر زمانی توصیه می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −    =  32