بنزین فعلا گران نشد؟

در حالی که قرار بود بنزین از بامداد امروز افزایش یابد اما این امر به روزهای بعد موکول شد.براساس گفته های رئیس جمهور قرار است از اردیبهشت ماه قیمت های جدید بنزین و گازوئیل در گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها اعلام شود که براین اساس به نظر می رسد از ساعت 24 فرداشب (31 فروردین ماه) نرخ های جدید بنزین اعلام و دیگر نباید منتظر 60 لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای ان هم با نرخ 400 تومانی بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  در عین حال فارس گزارش داد سیدمجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با اشاره به اعلام قیمت جدید بنزین در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: سهمیه بنزین 400 تومانی وسائل نقلیه پس از آغاز مرحله دوم هدفمندی تا اطلاع‌ ثانوی معتبر خواهد بود.

حدود 2 میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت موجود است

وی تأکید کرد: هموطنان می‌توانند تا اتمام ذخیره سهمیه بنزین 400 تومانی پس از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، بدون محدودیت زمانی استفاده کنند.

بنابراین این گزارش پیش از این اعلام شده بود که ذخیره سهمیه بنزین 400 تومانی خودروها تا اتمام اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها معتبر خواهد بود.

سید ناصر سجادی قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اینکه حدود 2 میلیارد و 700 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت موجود است،گفت: پس از واریز سهمیه سوخت فروردین ماه مصرف کنندگان اقدام به ذخیره کردن سوخت در کارتهای خود کردند تا بتوانند از این سوخت پس از اجرای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت بنزین استفاده کنند.

تاکنون سناریوهای مختلفی در خصوص نحوه قیمت گذاری بنزین و گازوئیل در فاز دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها مطرح شده که برخی از این سناریوها از بنزین تک نرخی و برخی نیز از بنزین با دونرخ نیمه یارانه ای و آزاد حکایت می کند.

براساس گفته های مسئولان دولتی، برخی از وزرا و مسئولان مانند وزیر نفت موافق بنزین تک نرخی هستند اما برخی از بنزین دو نرخی حمایت می کنند.

 تا اوایل فروردین ماه جاری احتمال اجرا شدن سناریوی دو نرخی شدن بنزین در گام دوم هدفمندکردن یارانه ها بیشتر از مابقی سناریوها بوده به طوری که احتمالا بنزین نیمه یارانه ای با نرخ 700 تومان و بنزین آزاد نیز بیش از 1000 و نزدیک به 1200 تومان عرضه خواهد شد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −  31  =