هشدار اوباما نسبت به آزمایش هسته ای کره شمالی

رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه در خصوص انجام هرگونه آزمایش هسته ای دیگری در شبه جزیره کره به دولت کره شمالی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از تسنیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که پس از پایان سفر به ژاپن امروز جمعه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شده است، به کره شمالی هشدار داد که در صورت انجام آزمایش هسته ای دیگری با پاسخ سخت و قاطع جامعه بین المللی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش اوباما در مصاحبه با یک روزنامه کره جنوبی گفت: اگر کره شمالی مرتکب اشتباه دیگری شده و آزمایش هسته ای دیگری انجام دهد باید منتظر پاسخ قاطع و سخت جامعه بین المللی باشد.

به نظر می رسد مهمترین هدف از سفر اوباما به سئول اطمینان دادن واشنگتن به کره جنوبی نسبت به حمایت آمریکا در برابر اقدامات تحریک آمیز کره شمالی خواهد بود. کره شمالی در هفته های اخیر اقدام به شلیک موشک میان برد نموده و نسبت به انجام آزمایش هسته ای جدیدی هشدار داده است.

سفر اوباما در شرایطی است که غرق شدن یک کشتی در کره جنوبی مردم این کشور را در غم و اندوه فرو برده است. اوباما در این باره نیز گفت: می دانم سفر من در شرایطی انجام می شود که مردم کره در حال برگزاری مراسم گرامیداشت کسانی هستند که در حادثه غرق شدن کشتی جان خود را از دست داده اند و این فرصتی است تا همدردی مردم آمریکا را نسبت به وقوع این حادثه اعلام کنم.اوباما قصد دارد پس از پایان سفر به کره جنوبی به کشورهای مالزی و فیلیپین نیز سفر داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  51  =  57